Zablokowany ekran lub zablokowany telefon Xperia - Co zrobić, gdy zapomniałeś pinu, hasła lub wzoru
Jeżeli zapomnisz kod PIN blokady ekranu, hasło lub wzór, masz dwa sposoby na odzyskanie dostępu do swojego urządzenia Xperia:
- Użyj aplikacji Znajdź moje urządzenie od Google.
- Użyj programu komputerowego Xperia Companion.
Przede wszystkim musisz znać dane swojego konta Google
Przed wykonywaniem czynności opisanych w tym artykule musisz przypomnieć sobie lub odszukać e-mail i hasło do konta Google. W zależności od ustawień zabezpieczeń wykonanie resetowania lub naprawy może spowodować zablokowanie urządzenia. Aby móc użyć telefonu, trzeba wówczas wprowadzić nazwę użytkownika konta Google i hasło. Bez znajomości nazwy użytkownika konta Google i hasła nie można samodzielnie odblokować telefonu.
Wskazówka: nazwę użytkownika konta Google i hasło można odzyskać na stronie odzyskiwania konta Google.
Jak zresetować telefon Xperia przy użyciu aplikacji „Znajdź moje urządzenie”
Jakie warunki muszą być spełnione, aby zresetować telefon w ten sposób?
- Telefon jest włączony
- Telefon ma dostęp do Internetu (przez sieć komórkową lub Wi-Fi)
- W telefonie jest aktywna aplikacja „Znajdź moje urządzenie”
- Znasz adres e-mail i hasło do konta Google
Jak wykonać zdalne resetowanie
Aby odzyskać dostęp do telefonu, musisz zresetować go do ustawień fabrycznych. Oznacza to, że usunięte zostaną wszystkie dane użytkownika z wewnętrznej pamięci telefonu, w tym pobrane aplikacje, zdjęcia i ustawienia urządzenia.
Jeśli przed resetowaniem urządzenia nie wyjmiesz z niego karty SD, w większości przypadków usunięte zostaną także dane użytkownika z karty. Na szczęście wiele informacji (np. pobrane aplikacje) jest przywracanych automatycznie z konta Google po ponownym zalogowaniu.
- Wyłącz smartfon Xperia i wyjmij kartę SD, aby uniknąć usunięcia danych użytkownika z karty SD.
- Z powrotem włącz telefon. Jeśli w telefonie jest aktywne połączenie Wi-Fi lub połączenie z siecią komórkową, telefon powinien automatycznie ponownie połączyć się z siecią.
- W komputerze lub urządzeniu mobilnym przejdź na stronę logowania do usługi Znajdź moje urządzenie.
- Zaloguj się na konto Google zapisane w smartfonie (konto Google użyte do skonfigurowania smartfona).
- Wybierz opcję Wymaż urządzenie i wykonuj wyświetlane polecenia. Pamiętaj, że czynność ta spowoduje usunięcie danych użytkownika z wewnętrznej pamięci urządzenia.
- Po zdalnym usunięciu zawartości możesz na nowo skonfigurować urządzenie z użyciem swojego konta Google i zdefiniować nową blokadę ekranu.
Jak zresetować telefon Xperia przy użyciu funkcji Naprawa oprogramowania w programie Xperia Companion
Co jest potrzebne do zresetowania telefonu w ten sposób?
- Program Xperia Companion
- Przewód USB
- Komputer połączony z Internetem, z co najmniej 4 GB wolnego miejsca
- Telefon musi być wyłączony, ale z baterią naładowaną co najmniej do 80%.
- Adres e-mail i hasło do konta Google
Jak wykonać naprawę oprogramowania przy użyciu programu Xperia Companion
- Usunięte zostaną wszystkie dane użytkownika z wewnętrznej pamięci, w tym pobrane aplikacje, zdjęcia i ustawienia urządzenia. Nie zostanie usunięta zawartość karty SD.
- Wskazówka: jeżeli przed naprawą oprogramowania nie możesz wyłączyć urządzenia Xperia, wymuś wyłączenie. W tym celu naciśnij i przytrzymaj jednocześnie klawisz zasilania oraz klawisz zwiększania głośności, aż urządzenie trzykrotnie zawibruje.
- Komputer: jeśli w komputerze nie jest jeszcze zainstalowany program Xperia Companion, pobierz go, zainstaluj i uruchom.
- Telefon Xperia: upewnij się, że telefon jest wyłączony, i połącz go z komputerem przewodem USB.
- Komputer: otwórz program Xperia Companion w komputerze i kliknij Naprawa oprogramowania na głównym ekranie.
- Zaznacz pole Nie można wykryć mojego urządzenia, po czym kliknij przycisk Dalej.
- Wykonuj wyświetlane polecenia.