Identyfikator artykułu : 00275701 / Ostatnia modyfikacja : 16.05.2023Drukowanie

Program Xperia Companion nie wykrywa podłączonego urządzenia Xperia

    Jeśli podłączysz urządzenie Xperia do komputera przewodem USB, program Xperia Companion może go nie wykryć.

    Przyczyn może być kilka

    • W urządzeniu Xperia występuje problem z obsługą protokołu MTP (Media Transfer Protocol).
    • Program Xperia Companion nie jest w stanie wykryć podłączonego urządzenia Xperia.
    • Urządzenie Xperia nie pojawia się w eksploratorze plików w komputerze.

    Wypróbuj poniższe rozwiązania. Zanim przejdziesz do kolejnej czynności sprawdź, czy problem został rozwiązany.

    • Odblokuj ekran urządzenia i sprawdź, czy tryb połączenia USB w urządzeniu jest ustawiony na Przesyłanie plików. Domyślnym trybem połączenia jest Tylko ładowanie. Aby komputer mógł wykryć urządzenie, wybierz tryb połączenia Przesyłanie plików za każdym razem, gdy podłączasz urządzenie do komputera.
    • Upewnij się, że używasz oryginalnego przewodu USB Sony przeznaczonego specjalnie do swojego urządzenia i że przewód ten jest prawidłowo podłączony do urządzenia i komputera.
    • Sprawdź, czy komputer spełnia wymagania systemowe programu Xperia Companion.
    • Uruchom ponownie komputer i urządzenie Xperia. Następnie podłącz urządzenie Xperia do komputera przewodem USB.
    • Odłącz urządzenie od komputera i wyczyść w urządzeniu dane aplikacji systemowej Pamięć multimediów. Uruchom ponownie urządzenie i podłącz je do komputera.
    • Jeśli w urządzeniu jest zainstalowana karta pamięci, wyłącz urządzenie, po czym wyjmij i z powrotem włóż kartę pamięci. Uruchom ponownie komputer. Włącz urządzenie i ponownie połącz je z komputerem przewodem USB.
    • Jeśli używasz systemu Windows N lub Windows KN, upewnij się, że pobrany został pakiet Media Feature Pack, który umożliwia przesyłanie plików. Te wersje systemu Windows nie obsługują przesyłania plików za pomocą protokołu MTP.
    • Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia, aby uzyskać jego optymalne działanie i najnowsze ulepszenia.
    • Wyłącz programy antywirusowe, zaporę itp., po czym ponownie podłącz urządzenie do komputera.
    • Jeśli komputer łączy się z siecią lokalną (LAN), skontaktuj się z działem IT i dowiedz, czy masz pełne uprawnienia administratora.

    Szczegółowy opis wykonywania powyższych czynności znajduje się poniżej.

    Wybieranie trybu połączenia USB „Przesyłanie plików”

    Aby ustawić tryb połączenia USB na „Przesyłanie plików”

    1. Podłącz smartfon do komputera przewodem USB.
    2. Przeciągnij w dół pasek stanu na ekranie głównym.
    3. Kiedy pojawi się lista powiadomień, w zależności od modelu wykonaj jedną z poniższych sekwencji:
    • odszukaj i stuknij opcję USB do ładowania, po czym wybierz Przesyłanie plików / Przesyłanie plików (MTP), albo
    • wybierz System Android / Ustawienia USB, po czym odszukaj i stuknij opcję Przesyłanie plików.

    Czyszczenie danych aplikacji Przechowywanie multimediów

    Android 10, 11 i 12

    Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów

    Uwaga! Wyczyszczenie danych tej aplikacji nie powoduje usunięcia z urządzenia żadnych obrazów, nagrań i innych multimediów. Procedura ta może natomiast spowodować utratę powiązanych plików, takich jak listy odtwarzania czy informacje o muzyce.

    1. Odszukaj i stuknij opcje UstawieniaAplikacje i powiadomieniaWyświetl wszystkie aplikacje [liczba aplikacji].
    2. Stuknij ikonę (menu) → Pokaż systemowe.
    3. Stuknij Przechowywanie multimediówPamięćWYCZYŚĆ PAMIĘĆOK.

    Android 9.0

    Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów

    Uwaga! Wyczyszczenie danych tej aplikacji nie powoduje usunięcia z urządzenia żadnych obrazów, nagrań i innych multimediów. Procedura ta może natomiast spowodować utratę powiązanych plików, takich jak listy odtwarzania czy informacje o muzyce.

    1. Odszukaj i stuknij opcje UstawieniaAplikacje i powiadomieniaWyświetl wszystkie aplikacje.
    2. Stuknij ikonę (menu) → Pokaż systemowe.
    3. Stuknij Przechowywanie multimediówPamięć wewnętrznaWYCZYŚĆ DANEOK.

    Android 8.0

    Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów

    Uwaga! Wyczyszczenie danych tej aplikacji nie powoduje usunięcia z urządzenia żadnych obrazów, nagrań i innych multimediów. Procedura ta może natomiast spowodować utratę powiązanych plików, takich jak listy odtwarzania czy informacje o muzyce.

    1. Odszukaj i stuknij opcje UstawieniaAplikacje i powiadomieniaInformacje o aplikacjach.
    2. Stuknij ikonę (menu) → Pokaż systemowe.
    3. Stuknij Przechowywanie multimediówPamięć wewnętrznaWYCZYŚĆ DANEOK.

    Android 6.0, 7.0, 7.1 lub 7.1.1

    Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów

    Uwaga! Wyczyszczenie danych tej aplikacji nie powoduje usunięcia z urządzenia żadnych obrazów, nagrań i innych multimediów. Procedura ta może natomiast spowodować utratę powiązanych plików, takich jak listy odtwarzania czy informacje o muzyce.

    1. Na ekranie głównym stuknij ikonę ekranu Aplikacje.
    2. Odszukaj i stuknij opcje UstawieniaAplikacje
    3. Stuknij przycisk menu (trzy pionowe kropki), a następnie opcję Pokaż systemowe.
    4. Stuknij Przechowywanie multimediówPamięć wewnętrznaWYCZYŚĆ DANEOK.