Program Xperia Companion nie wykrywa podłączonego urządzenia Xperia
Jeśli podłączysz urządzenie Xperia do komputera przewodem USB, program Xperia Companion może go nie wykryć.
Przyczyn może być kilka
- W urządzeniu Xperia występuje problem z obsługą protokołu MTP (Media Transfer Protocol).
- Program Xperia Companion nie jest w stanie wykryć podłączonego urządzenia Xperia.
- Urządzenie Xperia nie pojawia się w eksploratorze plików w komputerze.
Wypróbuj poniższe rozwiązania. Zanim przejdziesz do kolejnej czynności sprawdź, czy problem został rozwiązany.
- Odblokuj ekran urządzenia i sprawdź, czy tryb połączenia USB w urządzeniu jest ustawiony na Przesyłanie plików. Domyślnym trybem połączenia jest Tylko ładowanie. Aby komputer mógł wykryć urządzenie, wybierz tryb połączenia Przesyłanie plików za każdym razem, gdy podłączasz urządzenie do komputera.
- Upewnij się, że używasz oryginalnego przewodu USB Sony przeznaczonego specjalnie do swojego urządzenia i że przewód ten jest prawidłowo podłączony do urządzenia i komputera.
- Sprawdź, czy komputer spełnia wymagania systemowe programu Xperia Companion.
- Uruchom ponownie komputer i urządzenie Xperia. Następnie podłącz urządzenie Xperia do komputera przewodem USB.
- Odłącz urządzenie od komputera i wyczyść w urządzeniu dane aplikacji systemowej Pamięć multimediów. Uruchom ponownie urządzenie i podłącz je do komputera.
- Jeśli w urządzeniu jest zainstalowana karta pamięci, wyłącz urządzenie, po czym wyjmij i z powrotem włóż kartę pamięci. Uruchom ponownie komputer. Włącz urządzenie i ponownie połącz je z komputerem przewodem USB.
- Jeśli używasz systemu Windows N lub Windows KN, upewnij się, że pobrany został pakiet Media Feature Pack, który umożliwia przesyłanie plików. Te wersje systemu Windows nie obsługują przesyłania plików za pomocą protokołu MTP.
- Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia, aby uzyskać jego optymalne działanie i najnowsze ulepszenia.
- Wyłącz programy antywirusowe, zaporę itp., po czym ponownie podłącz urządzenie do komputera.
- Jeśli komputer łączy się z siecią lokalną (LAN), skontaktuj się z działem IT i dowiedz, czy masz pełne uprawnienia administratora.
Szczegółowy opis wykonywania powyższych czynności znajduje się poniżej.
Wybieranie trybu połączenia USB „Przesyłanie plików”
Aby ustawić tryb połączenia USB na „Przesyłanie plików”
- Podłącz smartfon do komputera przewodem USB.
- Przeciągnij w dół pasek stanu na ekranie głównym.
- Kiedy pojawi się lista powiadomień, w zależności od modelu wykonaj jedną z poniższych sekwencji:
- odszukaj i stuknij opcję USB do ładowania, po czym wybierz Przesyłanie plików / Przesyłanie plików (MTP), albo
- wybierz System Android / Ustawienia USB, po czym odszukaj i stuknij opcję Przesyłanie plików.
Czyszczenie danych aplikacji Przechowywanie multimediów
Android 10, 11 i 12
Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów
Uwaga! Wyczyszczenie danych tej aplikacji nie powoduje usunięcia z urządzenia żadnych obrazów, nagrań i innych multimediów. Procedura ta może natomiast spowodować utratę powiązanych plików, takich jak listy odtwarzania czy informacje o muzyce.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia → Aplikacje i powiadomienia→ Wyświetl wszystkie aplikacje [liczba aplikacji].
- Stuknij ikonę
(menu) → Pokaż systemowe.
- Stuknij Przechowywanie multimediów → Pamięć → WYCZYŚĆ PAMIĘĆ→ OK.
Android 9.0
Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów
Uwaga! Wyczyszczenie danych tej aplikacji nie powoduje usunięcia z urządzenia żadnych obrazów, nagrań i innych multimediów. Procedura ta może natomiast spowodować utratę powiązanych plików, takich jak listy odtwarzania czy informacje o muzyce.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia → Aplikacje i powiadomienia→ Wyświetl wszystkie aplikacje.
- Stuknij ikonę
(menu) → Pokaż systemowe.
- Stuknij Przechowywanie multimediów → Pamięć wewnętrzna → WYCZYŚĆ DANE → OK.
Android 8.0
Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów
Uwaga! Wyczyszczenie danych tej aplikacji nie powoduje usunięcia z urządzenia żadnych obrazów, nagrań i innych multimediów. Procedura ta może natomiast spowodować utratę powiązanych plików, takich jak listy odtwarzania czy informacje o muzyce.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia → Aplikacje i powiadomienia→ Informacje o aplikacjach.
- Stuknij ikonę
(menu) → Pokaż systemowe.
- Stuknij Przechowywanie multimediów → Pamięć wewnętrzna → WYCZYŚĆ DANE → OK.
Android 6.0, 7.0, 7.1 lub 7.1.1
Jak wyczyścić dane aplikacji Przechowywanie multimediów
Uwaga! Wyczyszczenie danych tej aplikacji nie powoduje usunięcia z urządzenia żadnych obrazów, nagrań i innych multimediów. Procedura ta może natomiast spowodować utratę powiązanych plików, takich jak listy odtwarzania czy informacje o muzyce.
- Na ekranie głównym stuknij ikonę ekranu Aplikacje.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia → Aplikacje
- Stuknij przycisk menu (trzy pionowe kropki), a następnie opcję Pokaż systemowe.
- Stuknij Przechowywanie multimediów → Pamięć wewnętrzna → WYCZYŚĆ DANE → OK.