Program VAIO Care w wersji 7 pomaga przywrócić konfigurację systemu komputera do oryginalnej fabrycznej wersji. OSTRZEŻENIE: Wszystkie dane, ustawienia i programy zapisane w komputerze zostaną usunięte. Podczas tej procedury możliwe jest utworzenie kopii zapasowej danych. Firma Sony nie gwarantuje, że proces tworzenia kopii zapasowej danych oraz ich przywracania będzie przebiegać bezbłędnie. WAŻNE: - Ten model nie wymaga dysków odzyskiwania systemu. Dane przeznaczone do odzyskania zostaną zapisane w specjalnej partycji na dysku twardym. W związku z tym zaleca się utworzenie zestawu dysków odzyskiwania systemu. Zestaw dysków odzyskiwania systemu można również zakupić w centrum pomocy technicznej firmy Sony.
- Jeśli system operacyjny nie uruchamia się i nie można zastosować innych sposobów rozwiązania problemu, można przeprowadzić operację odzyskiwania systemu. W tym celu należy nacisnąć klawisz F10 w momencie wyświetlenia logo VAIO podczas uruchamiania komputera albo nacisnąć klawisz ASSIST, gdy komputer VAIO jest wyłączony.
- Zaleca się podłączenie komputera do zasilacza sieciowego w celu zapewnienia nieprzerwanego zasilania.
- Zaleca się odłączenie wszystkich urządzeń zewnętrznych, takich jak drukarki, kable sieciowe, kamery, zewnętrzne dyski twarde czy pamięci typu flash.
Aby przeprowadzić operację odzyskiwania systemu, należy wykonać poniższą procedurę: - Zamknąć wszystkie uruchomione programy.
- Kliknąć przycisk Start, a następnie wskazać opcję All Programs [Wszystkie programy].
- W menu All Programs [Wszystkie programy] wybrać folder VAIO Care, a następnie kliknąć opcję VAIO Care.
UWAGA: Jeśli wyświetli się monit o wprowadzenie hasła administratora albo monit kontroli konta użytkownika, należy wprowadzić hasło, a następnie kliknąć przycisk Yes [Tak]. - W oknie programu VAIO Care wybrać opcję Advanced Tools [Narzędzia zaawansowane].
 - Z poziomu opcji Advanced Tools [Narzędzia zaawansowane] wybrać opcję Restore and Recovery [Przywracanie i odzyskiwanie systemu].
 - W oknie Recovery [Odzyskiwanie] wybrać opcję Recover computer [Odzyskiwanie systemu komputera].
 - W oknie z monitem o potwierdzenie kliknąć przycisk Yes [Tak].
UWAGA: Komputer zostanie ponownie uruchomiony.
 - W zależności od kraju zakupu danego modelu może wyświetlić się okno dialogowe, w którym należy wybrać odpowiednią wersję językową. Wybrać język i kliknąć przycisk OK.
 - W oknie VAIO Care Rescue wybrać opcję Start recovery wizard [Uruchom kreatora odzyskiwania danych].
 - W oknie z monitem „Do you need to rescue your data?” [Czy chcesz zarchiwizować dane?] wybrać opcję Yes, I'd like to start rescue now [Tak, chcę teraz rozpocząć archiwizację danych].
UWAGA: Jeśli komputer nie zawiera danych, które wymagają utworzenia kopii zapasowej, należy kliknąć przycisk Skip Rescue [Pomiń archiwizację], a następnie przejść do czynności opisanych w punkcie 15.  - Podłączyć do komputera zewnętrzne urządzenie pamięci masowej, takie jak dysk twardy z interfejsem USB lub pamięć typu flash.
- W oknie Select Rescue type [Wybór sposobu archiwizacji] wybrać opcję Easy rescue [Prosta archiwizacja] lub Custom Rescue [Niestandardowa archiwizacja].
UWAGA: W przypadku wybrania opcji Easy Rescue [Prosta archiwizacja] zostanie zapisana kopia zapasowa całej zawartości dysku twardego. Z tego względu wymagana jest większa ilość wolnego miejsca na dysku, a tworzenia kopii zapasowej będzie trwać dłużej. UWAGA: W przypadku wybrania opcji Custom Rescue [Niestandardowa archiwizacja] użytkownik może wybrać foldery przeznaczone do archiwizacji.  UWAGA: Program automatycznie wykryje dane.  - Tę opcję należy wybrać w celu określenia dysku, na którym zostanie zapisana kopia zapasowa danych, a następnie kliknąć przycisk Next [Dalej]. UWAGA: Na tym ekranie wyświetlana jest wymagana ilość wolnego miejsca na dysku oraz ilość wolnego miejsca na dysku zewnętrznym.
UWAGA: Jeśli odpowiedni napęd nie jest dostępny, należy sprawdzić, czy jest on prawidłowo podłączony do komputera VAIO oraz do zasilania (jeśli dotyczy). Jeśli mimo to napęd jest niedostępny, należy sprawdzić w instrukcji obsługi lub w serwisie pomocy technicznej producenta, czy wymagane jest zainstalowanie odpowiednich sterowników.  - W oknie Confirm options and start rescue [Potwierdzenie opcji i rozpoczynanie archiwizacji] kliknąć przycisk Start Rescue [Rozpocznij archiwizację].
 UWAGA: Stan procesu tworzenia kopii zapasowej wyświetli się w oknie postępu.
 - W oknie z informacją Rescue has completed successfully [Archiwizacja zakończyła się bez błędów] wybrać opcję Proceed with recovery [Przejdź do odzyskiwania systemu].
Uwaga: Jeśli zachodzi taka konieczność, można wybrać opcję Select another drive to rescue [Wybierz inny napęd do archiwizacji].  - W oknie z monitem „Are you sure you want to start recovery?” [Czy na pewno rozpocząć odzyskiwanie systemu?] wybrać opcję Yes, I'm sure [Tak], a następnie kliknąć przycisk Start Recovery [Rozpocznij odzyskiwanie systemu].
 UWAGA: Postęp poszczególnych etapów wyświetli się w oknie stanu procesu. Nie są wymagana jakiekolwiek czynności. Ten proces może trwać nawet 2 godziny, a w jego trakcie komputer może uruchamiać się kilkakrotnie.
 - W oknie Recovery complete [Zakończono odzyskiwanie systemu] kliknąć przycisk Restart [Uruchom ponownie].
UWAGA: Komputer zostanie ponownie uruchomiony.
 - Aby skonfigurować system operacyjny i zakończyć procedurę odzyskiwana systemu, należy wykonywać polecenia wyświetlane na ekranie.
|