Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania soundbara HT-ZF9 do wersji 2.315
Rozwiązano problem „białego szumu” słyszalnego z telewizora podłączonego łączem ARC i OPT
Modele, których dotyczy informacja
Niniejsza informacja dotyczy następujących modeli:
- HT-ZF9
Informacja o tym pliku do pobrania
Korzyści i udoskonalenia
- Rozwiązano problem „białego szumu” słyszalnego z telewizora podłączonego łączem ARC i OPT
- Poprawiono łączność z asystentem Amazon Alexa™
Wcześniejsze korzyści i udoskonalenia
- Zapewniono zgodność z Chromecast built-in for Audio w wersji 1.40
- Poprawa łączności z użyciem Chromecast built-in
- Zgodność z „Chromecast built-in for Audio” w wersji 1.36
- Poprawa łączności przez wbudowany Chromecast
- Możliwość użycia technologii Spotify Connect nawet dla posiadaczy darmowego konta (oprócz Rosji)
- Dodano obsługę funkcji Amazon Alexa™ Multi-Room Music (MRM)
Uwaga: asystent Amazon Alexa nie jest dostępny we wszystkich językach i krajach/regionach. - Poprawiono działanie łącza HDMI®
- Rozwiązano problem dźwięku pojawiającego się przy wyłączaniu pewnych gier na konsolę PlayStation®4
- Poprawiono działanie sieci, z którym występowały problemy w wersji 1.816
- Dodano obsługę funkcji eARC
Uwagi:- eARC to nowa funkcja wprowadzona w standardzie HDMI 2.1. Zapewnia ona obsługę najnowszych formatów audio, a nie tylko formatów obsługiwanych przez obecną funkcję zwrotnego kanału audio (ARC).
- Funkcja eARC pozwala korzystać z materiałów z bezstratnym dźwiękiem obiektowym, jak Dolby Atmos®-Dolby TrueHD® i DTS:X®, lub wielokanałowym dźwiękiem LPCM, na których przesyłanie nie pozwala funkcja ARC.
- Dodano funkcję Amazon Alexa®
Uwaga: Asystent Amazon Alexa nie jest dostępny we wszystkich językach i krajach/regionach. - Poprawa łączności z telewizorami innych producentów
- Obsługa odtwarzania materiałów z serwisu Spotify przy użyciu funkcji Spotify Connect (oprócz Rosji)
- Obsługa funkcji Wireless Multi-room (bezprzewodowej transmisji do wielu pomieszczeń)
Informacja o pliku
Nazwa pliku
- Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania głośnika HT-ZF9 do wersji 2.315
Wersja pliku
- 2.315
Rozmiar pliku
- 198 MB (208 124 246 bajtów)
Data wydania
- 27-08-2020
Przygotowania
Sprawdzanie wersji oprogramowania
Wewnętrzne oprogramowanie może już być zaktualizowane, zwłaszcza jeśli głośnik w formie listwy jest nowy. Jeśli wersja oprogramowania ma numer 2.315 lub wyższy, aktualizacja jest zbędna.
Aby sprawdzić wersję wewnętrznego oprogramowania:
- Włącz telewizor i sprawdź, czy jest on przełączony na sygnał z podłączonego głośnika w formie listwy. Przykładowo, jeśli głośnik w formie listwy podłączony jest do gniazda HDMI2, należy wybrać wejście HDMI2.
- Włącz głośnik w formie listwy.
- Naciśnij przycisk HOME na pilocie i poczekaj, aż wyświetli się ekran główny.
- Używając przycisków ze strzałkami na pilocie, wybierz z ekranu głównego opcje [Setup] → [Advanced Settings] (Konfiguracja → Zaawansowane ustawienia). Następnie naciśnij przycisk ENTER.
- Używając przycisków ze strzałkami na pilocie, wybierz opcje [System Settings] → [System Information] (Ustawienia systemowe → Informacje o systemie). Następnie naciśnij przycisk ENTER.
- Na ekranie telewizora numer wersji oprogramowania układowego jest wyświetlany w następujący sposób:
„Software Version 002.315” (początkowe dwa zera w numerze wersji można zignorować) — jeśli wersja ma numer 2.315 lub wyższy, zainstalowana jest najnowsza wersja oprogramowania.
Ważna informacja
- Uważnie przeczytaj instrukcję; w przeciwnym razie istnieje ryzyko uszkodzenia głośnika HT-ZF9.
- W trakcie aktualizacji nie wyłączaj głośnika HT-ZF9 ani nie odłączaj jego zasilania.
- Nie naciskaj żadnych przycisków oprócz wymienionych w instrukcji.
- Podczas pobierania oprogramowania lub aktualizacji nie należy odłączać przewodu zasilającego ani przewodu sieci LAN.
- Nie odłączaj przewodu zasilającego, dopóki aktualizacja nie zakończy się. W przeciwnym razie może to spowodować wadliwe działanie zestawu.
Istnieją dwie proste metody aktualizowania wewnętrznego oprogramowania głośnika HT-ZF9:
Co będzie potrzebne | Powód użycia tej metody | |
---|---|---|
Internet / sieć ***ZALECANA*** ![]() |
| Zaleca się skorzystanie z tej metody, ponieważ stanowi ona najprostszy i najszybszy sposób aktualizacji oprogramowania sprzętowego. |
Urządzenie pamięci masowej USB![]() |
| Aktualizacja oprogramowania sprzętowego za pomocą tej metody jest wskazana w razie niemożliwości nawiązania połączenia internetowego. |
Pobierz i zainstaluj
Aktualizowanie głośnika HT-ZF9 przez Internet
Zaleca się skorzystanie z tej metody, ponieważ stanowi ona najprostszy sposób aktualizacji. Aktualizacja trwa zwykle 15–30 minut. Najpierw należy przygotować cały sprzęt, a następnie pobrać aktualizację z Internetu do głośnika HT-ZF9.
Co będzie potrzebne:
- Przewód sieci Ethernet do podłączenia głośnika w formie listwy do Internetu
- W celu zagwarantowania, że głośnik w formie listwy jest podłączony do:
- aktywnego łącza internetowego (za pomocą przewodu Ethernet lub routera bezprzewodowego)
- zgodnego telewizora
Przygotowanie urządzenia:
- Włącz telewizor i wybierz w nim wejście, do którego podłączony jest głośnik w formie listwy. (Jeżeli głośnik jest podłączony do gniazda HDMI 2, należy wybrać wejście HDMI 2.)
- Podłącz głośnik w formie listwy do Internetu. Do połączenia użyj przewodu sieci Ethernet.
- Włącz głośnik w formie listwy.
- Naciśnij przycisk [HOME] na pilocie i zaczekaj, aż pojawi się ekran główny.
Krok 1: Instalacja aktualizacji
- Używając przycisków ze strzałkami na pilocie, wybierz z menu [Home] (głównego) opcje [Setup] → [Advanced Settings] → [Software Update] → [Network update] (Konfiguracja → Zaawansowane ustawienia → Aktualizacja oprogramowania → Aktualizacja przez sieć) i naciśnij przycisk [Enter].
- Na ekranie telewizora pojawi się komunikat [Update to a new software version. Never turn off power while performing update. Current version 00x.xxx New version 002.315] (Aktualizacja oprogramowania do nowej wersji. Podczas aktualizacji nie wolno wyłączać zasilania. Bieżąca wersja 00x.xxx, nowa wersja 002.315). Używając pilota, wybierz opcję [OK]. Naciśnij przycisk [ENTER].
- Na ekranie telewizora pojawi się komunikat [Update Caution] (Ostrzeżenie o aktualizacji). Używając pilota, wybierz opcję [OK]. Naciśnij przycisk [ENTER].
- Rozpocznie się pobieranie danych wewnętrznego oprogramowania z Internetu do głośnika w formie listwy.
- Po pobraniu głośnik uruchomi się ponownie i rozpocznie się aktualizacja głównego urządzenia. Podczas aktualizacji głównego urządzenia na wyświetlaczu na panelu przednim widać wskazanie postępu [XX%].
- Po zakończeniu aktualizacji główne urządzenie automatycznie uruchamia się na nowo. Następnie, w razie potrzeby, rozpoczyna się aktualizacja subwoofera lub tylnych głośników.
- Kiedy aktualizacja dobiegnie końca, na telewizorze pojawia się komunikat o zakończeniu.
Krok 2: Sprawdzenie, czy aktualizacja się powiodła
- Sprawdź wersję wewnętrznego oprogramowania. Jeśli wersja oprogramowania ma numer 2.315, aktualizacja przebiegła pomyślnie.
Rozwiązywanie problemów
Postępowanie w razie problemów z aktualizacją wewnętrznego oprogramowania głośnika przez Internet
- Na ekranie telewizora pojawia się komunikat [The device is not connected to network. To update, your sound bar needs to be connected to the Internet.] (Urządzenie nie ma połączenia z siecią. W celu aktualizacji trzeba podłączyć głośnik do Internetu.).
- Sprawdź, czy router i wszystkie urządzenia podłączone między głośnikiem w formie listwy a routerem są włączone.
- Sprawdź, czy do połączenia głośnika z routerem używany jest odpowiedni przewód (prosty lub krosowany).
- Sprawdź, czy wszystkie przewody między głośnikiem w formie listwy a routerem są prawidłowo podłączone.
- Ponownie wykonaj procedurę aktualizacji.
Jeśli przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania jest niemożliwe, należy skorzystać z pamięci USB z aktualizacją. - Po rozpoczęciu aktualizacji za pośrednictwem Internetu na ekranie telewizora pojawia się komunikat [Pobrano: xxxxxxKB/xxxxxKB i xx%], ale pasek postępu na wyświetlaczu nie zmienia się.
W zależności od połączenia sieciowego aktualizacja za pośrednictwem Internetu może zająć dużo czasu (do 60 minut). Z tego powodu wyświetlany jest komunikat [Pobrano: xxxxxxKB/xxxxxKB i xx%], ale pasek postępu na wyświetlaczu nie zmienia się. - Podczas aktualizacji za pośrednictwem Internetu na ekranie telewizora wyświetla się komunikat [Connection status cannot be confirmed. Cannot communicate with the server. Please try again later.] (Niepotwierdzony status połączenia — brak połączenia z serwerem. Należy spróbować później.) i nie można zaktualizować oprogramowania układowego.
- Sprawdź, czy podłączono przewód sieci LAN.
- Sprawdź, czy głośnik w formie listwy ma własny adres IP w ustawieniach sieci. (Jeśli używasz serwera proxy, zamiast nazwy hosta serwera proxy wpisz w polu Serwer proxy adres IP używanego serwera proxy.)
- Ponownie przeprowadź aktualizację.
- Przerwa w dostawie zasilania podczas aktualizacji.
Włącz głośnik w formie listwy i ponownie spróbuj wykonać aktualizację. - Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania się nie kończy, mimo że trwa już ponad 60 minut.
Jeśli głośnik w formie listwy jest podłączony do sieci bezprzewodowej, użyj połączenia przewodowego i ponownie spróbuj wykonać procedurę.
Jeśli problem nadal występuje, szybkość przesyłania danych może być niska. W takim razie system należy zaktualizować za pomocą pamięci USB. - Na ekranie telewizora pojawia się komunikat [Already Updated] (Już zaktualizowano).
W głośniku w formie listwy zainstalowana jest już najnowsza wersja wewnętrznego oprogramowania.
Aktualizacja za pomocą pamięci USB i komputera
Jeśli istnieje taka możliwość, zaleca się przeprowadzenie aktualizacji przez Internet. W przeciwnym razie należy użyć tej metody. Należy pobrać aktualizację do komputera, przesłać ją do pamięci USB, a następnie przesłać do głośnika HT-ZF9.
Przygotowanie do aktualizacji oprogramowania sprzętowego
Przed rozpoczęciem pobierania pliku aktualizacji oprogramowania sprzętowego należy upewnić się, że na komputerze jest zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych. Należy również przygotować urządzenie pamięci masowej USB.
Systemy operacyjne
- Windows® 10
- Windows® 8.1
- Mac OS X®
Krok 1: Instalacja aktualizacji
- Przeczytaj i zaakceptuj regulamin.
- Pobierz plik Z9HT2-2_315.zip do komputera. Zapamiętaj miejsce zapisu pliku.
- Wyszukaj plik na dysku komputera, kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Właściwości. Upewnij się, że plik ma 198 MB (208 124 246 bajty).
Przenieś pliki aktualizacji do urządzenia pamięci masowej USB:
- Wyodrębnij plik aktualizacji z archiwum Z9HT2-2_315.zip.
- System operacyjny Mac OS X®:
- Przejdź do miejsca, w którym znajduje się pobrany plik, i dwukrotnie kliknij plik Z9HT2-2_315.zip.
- Utworzony zostanie nowy plik o nazwie „F_Z9HT2.UPG”.
- System operacyjny Microsoft® Windows® 10/8.1:
- Przejdź do katalogu z pobranym plikiem, kliknij prawym przyciskiem myszy plik Z9HT2-2_315.zip i wybierz polecenie „Wyodrębnij wszystkie”.
Uwaga: Przeglądarka Internet Explorer® w systemach Windows® 8.1 i Windows® 10 domyślnie zapisuje pobrane pliki w folderze Pobrane. Aby odszukać folder Pobrane, kliknij kafelek „Pulpit” na ekranie startowym i odszukaj pobrany plik za pomocą programu Eksplorator Windows. - W oknie „Wyodrębnianie folderów skompresowanych (zip)” kliknij przycisk „Wyodrębnij”.
- Utworzony zostanie nowy plik o nazwie „F_Z9HT2.UPG”.
- Przejdź do katalogu z pobranym plikiem, kliknij prawym przyciskiem myszy plik Z9HT2-2_315.zip i wybierz polecenie „Wyodrębnij wszystkie”.
- System operacyjny Mac OS X®:
- Podłącz zgodne urządzenie pamięci masowej USB do komputera.
- Skopiuj plik F_Z9HT2.UPG do urządzenia pamięci masowej USB:
- System operacyjny Mac OS X®:
- Przeciągnij i upuść plik F_Z9HT2.UPG do głównego katalogu urządzenia USB.
- System operacyjny Windows:
- Przejdź do katalogu, w którym został utworzony plik, i kliknij plik F_Z9HT2.UPG prawym przyciskiem myszy.
- Z wyświetlonego menu wybierz polecenie „Wyślij do”, po czym kliknij napęd odpowiadający urządzeniu USB (np. Dysk wymienny E:).
- Plik F_Z9HT2.UPG zostanie skopiowany do urządzenia USB.
- System operacyjny Mac OS X®:
- Po skopiowaniu pliku F_Z9HT2.UPG wyjmij pamięć USB z komputera.
Prześlij aktualizację do głośnika HT-ZF9
Przygotuj cały sprzęt, po czym przenieś aktualizację do głośnika HT-ZF9.
Przygotuj urządzenie:
- Włącz telewizor i wybierz w nim wejście, do którego podłączony jest głośnik w formie listwy. (Jeżeli głośnik jest podłączony do gniazda HDMI 2, należy wybrać wejście HDMI 2).
- Włącz głośnik w formie listwy.
- Naciśnij przycisk HOME na pilocie i zaczekaj, aż pojawi się ekran główny.
- Włóż pamięć USB zawierającą plik F_Z9HT2.UPG.
Przenieś aktualizację:
- Używając przycisków ze strzałkami na pilocie, wybierz z menu [Home] (głównego) opcje [Setup] → [Advanced Settings] → [Software Update] → [Network update] (Konfiguracja → Zaawansowane ustawienia → Aktualizacja oprogramowania → Aktualizacja USB) i naciśnij przycisk [Enter].
- Na ekranie telewizora pojawi się komunikat [Update to a new software version. Never turn off power while performing update. Current version xxx.xxx New version 002.315] (Aktualizacja oprogramowania do nowej wersji. Podczas aktualizacji nie wolno wyłączać zasilania. Bieżąca wersja xxx.xxx, nowa wersja 002.315). Używając pilota, wybierz opcję [OK]. Naciśnij przycisk [ENTER].
- Na ekranie telewizora pojawi się komunikat [Update Caution] (Ostrzeżenie o aktualizacji). Używając pilota, wybierz opcję [OK]. Naciśnij przycisk [ENTER].
- Rozpocznie się pobieranie danych wewnętrznego oprogramowania z pamięci USB do głośnika w formie listwy.
- Po pobraniu głośnik uruchomi się ponownie i rozpocznie się aktualizacja głównego urządzenia. Podczas aktualizacji głównego urządzenia na wyświetlaczu na panelu przednim widać wskazanie postępu [XX%].
- Po zakończeniu aktualizacji główne urządzenie automatycznie uruchamia się na nowo. Następnie, w razie potrzeby, rozpoczyna się aktualizacja subwoofera lub tylnych głośników.
- Kiedy aktualizacja dobiegnie końca, na telewizorze pojawia się komunikat o zakończeniu.
Krok 2: Sprawdzenie, czy aktualizacja się powiodła
- Sprawdź wersję wewnętrznego oprogramowania. Jeśli wersja oprogramowania ma numer 2.315, aktualizacja przebiegła pomyślnie.
Rozwiązywanie problemów
Postępowanie w razie problemów z aktualizacją oprogramowania układowego głośnika w formie listwy przy użyciu komputera i pamięci USB.
- Na wyświetlaczu na panelu przednim na przemian pojawiają się komunikaty „UPDT” i „ERROR”.
- Wyłącz zestaw i odłącz przewód zasilający.
- Włącz zasilanie głośnika w formie listwy.
- Wykonaj procedurę aktualizacji za pomocą pamięci USB.
- Podczas aktualizacji wystąpiła przerwa w dostawie energii.
Włącz głośnik w formie listwy i ponownie wykonaj procedurę „Aktualizacja z pamięci USB”. - Nie można rozpakować pliku aktualizacyjnego Z9HT2-2_315.zip pobranego ze strony internetowej.
Czy plik pobrano pomyślnie? Usuń plik i pobierz go ponownie. - Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania się nie kończy, mimo że trwa już ponad 60 minut.
- Wyjmij wtyczkę przewodu zasilającego z gniazdka i podłącz ją ponownie po upływie kilku minut.
- Włącz głośnik w formie listwy.
- Ponownie wykonaj procedurę aktualizacji.