Komputer nie rozpoznaje odtwarzacza WALKMAN®.
Jeśli komputer nie rozpoznaje odtwarzacza WALKMAN®, wypróbuj poniższe rozwiązania.
- Sprawdź środowisko pracy
- Sprawdź połączenie USB
- Sprawdź ustawienia trybu połączenia USB
- Zresetuj (ponownie uruchom) odtwarzacz WALKMAN®.
- Ponownie uruchom odtwarzacz WALKMAN® i komputer
- Ponownie zainstaluj sterownik urządzenia
- WALKMAN® nie jest rozpoznawany przez programy
- Sprawdź środowisko pracy
Sprawdź, czy WALKMAN® jest zgodny z systemem operacyjnym.
Informacje o zgodności poszczególnych modeli z różnymi systemami operacyjnymi należy szukać w przewodniku pomocniczym.
- Sprawdź połączenie USB
Sprawdź, czy przewód USB nie jest brudny. Drobne cząsteczki pyłu lub brudu uniemożliwiają czasem rozpoznanie urządzenia. Jeśli port WM-PORT odtwarzacza WALKMAN® lub złącze przewodu USB są brudne, należy wyczyścić je miękką ściereczką.
Sprawdź, czy WALKMAN® jest rozpoznawany przez różne porty USB komputera. Po kolei podłączaj odtwarzacz WALKMAN® do wszystkich portów USB komputera i sprawdzaj, czy WALKMAN® jest rozpoznawany.
Jeśli używasz koncentratora USB, odłącz go i spróbuj bezpośrednio podłączać odtwarzacz WALKMAN® do poszczególnych portów USB komputera, aby sprawdzić, czy jest on rozpoznawany.
- Sprawdź ustawienia trybu połączenia USB
To rozwiązanie dotyczy modeli, w których można wybrać ustawienia trybu połączenia USB.
W pewnych przypadkach podłączony odtwarzacz WALKMAN® może nie być automatycznie rozpoznawany przez komputer. W takim przypadku można wykorzystać ustawienia trybu połączenia USB, aby przełączyć odtwarzacz WALKMAN® w tryb gotowości do połączenia i w ten sposób zwiększyć szanse na udane połączenie.
Sposób wyboru ustawienia trybu połączenia USB:- Wybierz z menu Home (menu głównego) opcję Settings (Ustawienia).
- Wybierz opcję Common Settings (Ustawienia ogólne).
- Wybierz opcję USB Connection Mode (Tryb połączenia USB).
- Wybierz opcję Yes (Tak).
UWAGA: Na ekranie odtwarzacza WALKMAN® pojawi się ekran gotowości do połączenia USB. Zweryfikuj rozpoznawanie, podłączając odtwarzacz WALKMAN® do komputera.
- Zresetuj (ponownie uruchom) odtwarzacz WALKMAN®.
Procedurę resetowania zamieszczono w poniższym artykule.
Zresetuj (ponownie uruchom) odtwarzacz WALKMAN®
- Ponownie uruchom odtwarzacz WALKMAN® i komputer
Ponownie uruchom odtwarzacz WALKMAN® i komputer, po czym sprawdź, czy komputer rozpoznaje odtwarzacz WALKMAN®.
- Ponownie zainstaluj sterownik urządzenia
Jeśli w komputerze nie jest prawidłowo zainstalowany sterownik urządzenia WALKMAN®, odtwarzacz nie będzie rozpoznawany.
Sprawdź, czy na komputerze wyświetlany jest sterownik urządzenia.
W przypadku systemu Windows skorzystaj z następującego łącza:
Jak za pomocą Menedżera urządzeń sprawdzić, czy sterownik przenośnego urządzenia audio jest prawidłowo zainstalowany.
W przypadku komputera Mac sprawdź sterownik urządzenia iOS:
1. Z menu Jabłko wybierz opcję Ten Mac...
2. Otwórz okno Raport systemowy. Napęd odtwarzacza WALKMAN® pojawi się w grupie USB.
UWAGA: Jeśli WALKMAN® nie jest poprawnie rozpoznawany, ponownie zainstaluj sterownik urządzenia.
- WALKMAN® nie jest rozpoznawany przez programy
- Ponownie zainstaluj program
- Odinstaluj program z komputera.
- Uruchom ponownie komputer.
- Ponownie zainstaluj program.
UWAGA: Jeśli podłączony do komputera odtwarzacz WALKMAN® jest widoczny w programie, oznacza to jego prawidłowe rozpoznawanie.
W przypadku programu Music Center for PC należy skorzystać z poniższego hiperłącza.
https://musiccenter.sony.net/ja/