Identyfikator artykułu : 00175247 / Ostatnia modyfikacja : 15.03.2018

Komputer nie rozpoznaje odtwarzacza WALKMAN®.

    Jeśli komputer nie rozpoznaje odtwarzacza WALKMAN®, wypróbuj poniższe rozwiązania.

    1. Sprawdź środowisko pracy
    2. Sprawdź połączenie USB
    3. Sprawdź ustawienia trybu połączenia USB 
    4. Zresetuj (ponownie uruchom) odtwarzacz WALKMAN®.       
    5. Ponownie uruchom odtwarzacz WALKMAN® i komputer
    6. Ponownie zainstaluj sterownik urządzenia
    7. WALKMAN® nie jest rozpoznawany przez programy

    1. Sprawdź środowisko pracy
      Sprawdź, czy WALKMAN® jest zgodny z systemem operacyjnym.
      Informacje o zgodności poszczególnych modeli z różnymi systemami operacyjnymi należy szukać w przewodniku pomocniczym.

    2. Sprawdź połączenie USB
      Sprawdź, czy przewód USB nie jest brudny. Drobne cząsteczki pyłu lub brudu uniemożliwiają czasem rozpoznanie urządzenia. Jeśli port WM-PORT odtwarzacza WALKMAN® lub złącze przewodu USB są brudne, należy wyczyścić je miękką ściereczką.
         Sprawdź, czy WALKMAN® jest rozpoznawany przez różne porty USB komputera. Po kolei podłączaj odtwarzacz WALKMAN® do wszystkich portów USB komputera i sprawdzaj, czy WALKMAN® jest rozpoznawany.
         Jeśli używasz koncentratora USB, odłącz go i spróbuj bezpośrednio podłączać odtwarzacz WALKMAN® do poszczególnych portów USB komputera, aby sprawdzić, czy jest on rozpoznawany.

    3. Sprawdź ustawienia trybu połączenia USB 
      To rozwiązanie dotyczy modeli, w których można wybrać ustawienia trybu połączenia USB.
      W pewnych przypadkach podłączony odtwarzacz WALKMAN® może nie być automatycznie rozpoznawany przez komputer. W takim przypadku można wykorzystać ustawienia trybu połączenia USB, aby przełączyć odtwarzacz WALKMAN® w tryb gotowości do połączenia i w ten sposób zwiększyć szanse na udane połączenie.

       Sposób wyboru ustawienia trybu połączenia USB:
      1. Wybierz z menu Home (menu głównego) opcję Settings (Ustawienia).
      2. Wybierz opcję Common Settings (Ustawienia ogólne).
      3. Wybierz opcję USB Connection Mode (Tryb połączenia USB).
      4. Wybierz opcję Yes (Tak).

        UWAGA:
        Na ekranie odtwarzacza WALKMAN® pojawi się ekran gotowości do połączenia USB. Zweryfikuj rozpoznawanie, podłączając odtwarzacz WALKMAN® do komputera.

    4. Zresetuj (ponownie uruchom) odtwarzacz WALKMAN®.
        Procedurę resetowania zamieszczono w poniższym artykule.
         Zresetuj (ponownie uruchom) odtwarzacz WALKMAN®

    5. Ponownie uruchom odtwarzacz WALKMAN® i komputer 
      Ponownie uruchom odtwarzacz WALKMAN® i komputer, po czym sprawdź, czy komputer rozpoznaje odtwarzacz WALKMAN®.

    6. Ponownie zainstaluj sterownik urządzenia
      Jeśli w komputerze nie jest prawidłowo zainstalowany sterownik urządzenia WALKMAN®, odtwarzacz nie będzie rozpoznawany.
        Sprawdź, czy na komputerze wyświetlany jest sterownik urządzenia.

      W przypadku systemu Windows skorzystaj z następującego łącza:
      Jak za pomocą Menedżera urządzeń sprawdzić, czy sterownik przenośnego urządzenia audio jest prawidłowo zainstalowany.

      W przypadku komputera Mac sprawdź sterownik urządzenia iOS:
         1. Z menu Jabłko wybierz opcję Ten Mac...
         2. Otwórz okno Raport systemowy. Napęd odtwarzacza WALKMAN® pojawi się w grupie USB.
      UWAGA: Jeśli WALKMAN® nie jest poprawnie rozpoznawany, ponownie zainstaluj sterownik urządzenia. 

    7. WALKMAN® nie jest rozpoznawany przez programy
      1. Ponownie zainstaluj program
      2. Odinstaluj program z komputera.
      3. Uruchom ponownie komputer.
      4. Ponownie zainstaluj program.

    UWAGA: Jeśli podłączony do komputera odtwarzacz WALKMAN® jest widoczny w programie, oznacza to jego prawidłowe rozpoznawanie.

    W przypadku programu Music Center for PC należy skorzystać z poniższego hiperłącza.
    https://musiccenter.sony.net/ja/