Odtwarzacz przenośny nie jest rozpoznawany przez program Windows Media Player, Content Transfer lub Media Go.
- Jeśli pojawia się Kreator znajdowania nowego sprzętu oraz pytanie o lokalizację sterownika, wskaż następujący katalog: C:/WINDOWS/INF.
- Warunkiem prawidłowego działania odtwarzacza WALKMAN® jest rozpoznanie go przez komputer jako urządzenia zgodnego z protokołem MTP (Media Transfer Protocol). Jeśli podłączony do komputera odtwarzacz przenośny zostanie rozpoznany jako urządzenie MSC (Mass Storage Class), nie będzie działał prawidłowo.
- Jeśli odtwarzacz przenośny jest używany po raz pierwszy, był długo nieużywany lub ma wyładowany akumulator, rozpoznanie go przez komputer i rozpoczęcie ładowania może potrwać do 5 minut. Wyświetlacz modeli wyposażonych w wyświetlacz będzie pusty. Jeśli pomimo odczekania 5 minut odtwarzacz przenośny nie jest rozpoznawany i nie zaczyna się jego ładowanie, należy go zresetować przez naciśnięcie przycisku resetowania.
UWAGA: Jeśli odtwarzacz był używany już wcześniej i wówczas działał prawidłowo, a od tego czasu nie wprowadzano w nim żadnych poważnych zmian (takich jak przywracanie systemu operacyjnego czy wymiana dysku twardego), należy wykonać poniższą procedurę:
- Podłącz odtwarzacz przenośny do komputera przy użyciu dostarczonego przewodu USB.
WAŻNA UWAGA O MODELU NWZ-W252: WALKMAN® NWZ-W252 wymaga użycia specjalnego przewodu USB i nie będzie współpracował z innymi przewodami USB dostępnymi na rynku, w tym z przewodami dostarczanymi z podobnymi produktami Sony wyposażonymi w łącze USB. Wymagane jest użycie przewodu dostarczonego w zestawie z tym konkretnym modelem.
- Odłącz przewód USB od odtwarzacza przenośnego i podłącz go na nowo.
- Ponownie sprawdź stan połączenia.
UWAGA: Dotyczy modeli NWZ-W262 i W263: Lampka OPR zacznie świecić na czerwono, sygnalizując rozpoczęcie ładowania akumulatora, nawet w przypadku nieprawidłowego połączenia. Należy wówczas odłączyć odtwarzacz od komputera i podłączyć go na nowo.
- Przełącz odtwarzacz przenośny w tryb połączenia USB.
UWAGA: Ustawienie to jest dostępne tylko w odtwarzaczach WALKMAN® z serii NWZ-X i niektórych modelach z serii NWZ-E.
- (Pomiń tę czynność, jeśli odtwarzacz nie jest rozpoznawany przez żaden program). W oknie Windows Media Player, Media Go™ lub Mój komputer sprawdź ilość wolnego miejsca w odtwarzaczu.
- Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie poprawi sytuacji, można spróbować zresetować odtwarzacz WALKMAN®. Procedura „miękkiego” resetowania spowoduje zamknięcie wszystkich otwartych aplikacji i ponowne uruchomienie odtwarzacza WALKMAN®. Nie zostaną skasowane żadne dane ani aplikacje.
- Odszukaj otwór resetowania.
- Wsuń w otwór mały spinacz do papieru i lekko go wciśnij. Zobaczysz, jak odtwarzacz WALKMAN® uruchamia się ponownie.
- Kiedy odtwarzacz WALKMAN® uruchomi się ponownie, z powrotem podłącz go do komputera.
- Ponownie sprawdź stan połączenia.
- Jeśli odtwarzacz WALKMAN® nadal nie jest rozpoznawany, uruchom ponownie komputer.
- Ponownie sprawdź stan połączenia.
- Sprawdź, czy przewód USB jest starannie podłączony do komputera i odtwarzacza.
- Ponownie sprawdź stan połączenia.
- Jeśli odtwarzacz jest podłączony do koncentratora USB, odłącz go i podłącz bezpośrednio do komputera, używając dedykowanego przewodu USB.
- Ponownie sprawdź stan połączenia.
- Jeśli odtwarzacz nadal nie jest rozpoznawany przez komputer, odłącz wszystkie urządzenia USB podłączone do komputera i ponownie uruchom komputer.
- Kiedy komputer uruchomi się ponownie, podłącz do niego tylko odtwarzacz WALKMAN® i ponownie sprawdź stan połączenia.
- Jeśli odtwarzacz nadal nie jest rozpoznawany przez komputer, spróbuj użyć innego portu USB.
- Ponownie sprawdź stan połączenia.
- Z menu Common settings (Ustawienia ogólne) odtwarzacza wybierz wbudowane narzędzie Format i sformatuj odtwarzacz.
- Ponownie sprawdź stan połączenia.
- Sprawdź obecny system operacyjny. Jeśli obecny system operacyjny został zainstalowany jako aktualizacja innego systemu, skontaktuj się z producentem komputera, aby uzyskać zaktualizowane sterowniki do używanego systemu operacyjnego.
- W przypadku korzystania z systemu operacyjnego Windows XP należy się upewnić, że jest w nim zainstalowany dodatek Service Pack 2 (SP2) lub nowszy.
- Jeśli w systemie nie był zainstalowany najnowszy dodatek Service Pack, należy go zainstalować i ponownie sprawdzić stan połączenia.