Identyfikator artykułu : 00199111 / Ostatnia modyfikacja : 15.03.2022

Wskazówki dotyczące parowania słuchawek Bluetooth z innymi urządzeniami

    WAŻNE: Ten artykuł dotyczy tylko określonych produktów. Proszę sprawdzić Obowiązujące produkty na górze tego artykułu.

    Rozwiązywanie problemów z parowaniem i nawiązywaniem łączności Bluetooth

    Zacznijmy od ustalenia napotkanego problemu z Bluetooth:

    1. Nie udaje mi się połączyć dwóch urządzeń Bluetooth (po raz pierwszy) lub sparować drugiego urządzenia. Pierwsze łączenie dwóch urządzeń określa się mianem „parowanie Bluetooth”. Funkcja ta często włącza się automatycznie przy pierwszym użyciu urządzenia. Parowanie kolejnego urządzenia nazywamy „parowaniem po raz drugi”. Przeczytaj dalszy ciąg tego artykułu.
    2. Udało mi się sparować i połączyć dwa urządzenia, ale w dźwięku są przerwy, nic nie słychać albo nie wiem, jakie ustawienia dźwięku wybrać. Przeczytaj nasz artykuł poświęcony rozwiązywaniu problemów z dźwiękiem Bluetooth.

    Co to jest parowanie Bluetooth?

    Kiedy poznajesz nową osobę, zazwyczaj najpierw się przedstawiasz i wymieniasz z nią podstawowe informacje. Następnym razem nie musisz już tego robić — chyba że zapomnisz, kto to jest, lub na odwrót.

    Podobnie jest z parowaniem Bluetooth. Podczas parowania dwóch urządzeń Bluetooth następuje wymiana informacji. Urządzenia te nawiązują połączenie i rozpoznają się w przyszłości bez „przedstawiania się”, chyba że jedno z urządzeń zapomni to drugie.


    Pierwsze parowanie a parowanie po raz drugi

    Wiele nowych urządzeń Bluetooth (np. słuchawki bezprzewodowe) automatycznie przełącza się w tryb parowania przy pierwszym włączeniu. Twoje urządzenie staje się wykrywalne. Na tym etapie w urządzeniu nie są jeszcze zapisane żadne informacje o parowaniu. Jeśli jednak chcesz sparować drugie urządzenie, musisz ręcznie włączyć tryb parowania. W przeciwieństwie do pierwszego razu tryb ten nie włączy się automatycznie.


    Reguła 7 sekund

    W wielu urządzeniach Bluetooth Sony w celu włączenia trybu parowania należy nacisnąć na 7 sekund przycisk parowania/zasilania. O przełączeniu się urządzenia w tryb parowania często informuje też sygnał dźwiękowy lub migająca niebieska dioda LED. Urządzenie pozostaje w trybie parowania przez kilka minut. W przypadku niepowodzenia parowania urządzenie wyłączy się.

    Informacji o tym, jak włączyć parowanie Bluetooth w swoim produkcie, szukaj w instrukcji obsługi lub przewodniku pomocniczym.

    Przykład: jak włączyć tryb parowania w słuchawkach WH-1000XM4

    Gdzie szukać instrukcji online w swoim języku


    Urządzenia muszą być naładowane i znajdować się blisko siebie

    Odległość między parowanymi urządzeniami powinna wynosić do 1 metra.

    Upewnij się, że w obu urządzeniach pozostaje spory zapas energii. Jeśli akumulator w jednym z urządzeń jest bliski wyczerpania, parowanie może się nie udać.


    NFC: najprostszy sposób parowania i łączenia słuchawek Bluetooth ze smartfonem

    Przełączanie urządzeń Bluetooth w ustawieniach nie jest specjalnie wygodne. Czy wiesz, że jeśli używasz telefonu z systemem Android, możesz uniknąć wybierania jakichkolwiek ustawień z menu?

    Near Field Communication (NFC) to technologia służąca między innymi do płatności zbliżeniowych. Przykładasz kartę do czytnika i czekasz na zaakceptowanie płatności. NFC pozwala także parować i podłączać urządzenia Bluetooth. Jeśli w technologię tę wyposażone są oba urządzenia i jest ona włączona w telefonie, możesz wykonać parowanie bez przechodzenia przez ustawienia Bluetooth:

    1. Upewnij się, że w telefonie jest włączona funkcja NFC.
    2. Odblokuj telefon.
    3. Przybliż go do logo NFC (np. lewego nausznika na słuchawce WH-1000XM4). Nie musisz nawet włączać słuchawek — uruchomią się automatycznie.
    4. Nastąpi parowanie Bluetooth, a jeśli urządzenia były już wcześniej parowane — połączenie Bluetooth.

    Więcej informacji znajdziesz w artykule: Jak najprościej sparować słuchawki Bluetooth ze smartfonem z systemem Android?


    Urządzenie nie pojawia się na liście Bluetooth: spróbuj wyłączyć i z powrotem włączyć funkcję Bluetooth

    Jeśli urządzenie, które chcesz podłączyć, nie pojawia się na liście w menu Bluetooth, wyłącz i ponowne włącz funkcję Bluetooth. Wyłączenie i ponowne włączenie funkcji Bluetooth odświeża zawartość listy. Wskazówka ta dotyczy smartfonów, komputerów i telewizorów.

    Smartfon Xperia (Android): jak włączyć/wyłączyć funkcję Bluetooth

    Laptop z Windows 10: jak włączyć/wyłączyć funkcję Bluetooth


    Urządzenie nie pojawia się na liście Bluetooth: sprawdź, czy nie zostało ono automatycznie połączone z poprzednim urządzeniem

    Podłączane urządzenie Bluetooth nie pojawi się na liście, jeśli jest już połączone z innym urządzeniem (przykładowo, z głośnikiem lub słuchawkami mógł już połączyć się telefon kogoś z bliskich). Najpierw trzeba zakończyć to połączenie.

    Jak sprawdzić, czy smartfon Xperia jest już połączony przez Bluetooth?

    Pewne urządzenia (np. słuchawki WH-1000XM4) mogą być połączone z dwoma urządzeniami Bluetooth równocześnie. Jest to „połączenie wielopunktowe”. Więcej informacji znajdziesz w artykule: Podłączanie słuchawek WH-1000XM4 do dwóch urządzeń (połączenie wielopunktowe).


    Urządzenia są sparowane, ale się nie łączą: usuń informacje o parowaniu i ponów parowanie

    Komunikat Windows 10 w ustawieniach „Bluetooth i inne urządzenia” dla słuchawek WH-1000XM4: „Niepowodzenie. Sprawdź, czy urządzenie Bluetooth dalej jest wykrywalne, i spróbuj ponownie”. Do wyboru dwa przyciski: „Podłącz” lub „Usuń urządzenie”.

    Zdarza się, że dwa sparowane urządzenia nie chcą się połączyć. Jeśli masz pewność, że nie jest to spowodowane niskim poziomem akumulatora lub niezgodnością profili Bluetooth, w celu rozwiązania problemu usuń informacje o powiązaniu i ponownie sparuj urządzenia. Informacje o parowaniu Bluetooth możesz usunąć (Zapomnij / Usuń urządzenie) za pomocą menu Bluetooth telefonu lub komputera.

    Smartfon Xperia (Android): jak odłączyć urządzenie lub usunąć informacje o jego parowaniu

    Laptop z Windows 10: jak odłączyć urządzenie lub usunąć informacje o jego parowaniu

    Istnieje ponadto ograniczenie liczby sparowanych urządzeń Bluetooth. Większość smartfonów może przechowywać informacje o sparowaniu z maksymalnie ośmioma urządzeniami Bluetooth. Ograniczenie to oznacza, że próba sparowania z dziewiątym urządzeniem spowoduje usunięcie z telefonu informacji o najdawniej wykonanym parowaniu.


    Nie mogę sparować urządzeń: upewnij się, że profile Bluetooth urządzeń są wzajemnie dopasowane

    Co to jest profil Bluetooth?

    Profil Bluetooth urządzenia określa, z jakimi urządzeniami jest możliwa łączność i jak odbywa się połączenie. Weźmy dwa przykłady:

    • Pewne telewizory obsługują piloty Bluetooth, ale nie słuchawki Bluetooth. Słuchawki wymagają innego profilu niż pilot.
    • Pewne urządzenia Bluetooth są nadajnikami, a inne odbiornikami. Telefon może przesyłać muzykę do głośnika, ale nie na odwrót.

    Aby dwa urządzenia Bluetooth mogły się komunikować, muszą mieć zgodne profile. Zawsze zastanów się nad celem użycia urządzenia, które próbujesz sparować. Informację, czy urządzenie obsługuje potrzebny profil, znajdziesz w jego instrukcji obsługi i danych technicznych. Instrukcje obsługi są dostępne w naszej witrynie pomocy technicznej. Jeśli natomiast urządzenie może się łączyć w kilku trybach (np. telefonu, muzyki, wiadomości i spisu kontaktów), spróbuj wyłączyć pewne tryby w jednym z łączonych urządzeń i sprawdź, czy pomoże to rozwiązać problem.

    Powiązane artykuły


    Obejrzyj nasze wideo pomocy technicznej Bluetooth

    Polecamy naszą serię wideo poświęconą łączu Bluetooth.

    1. [WIDEO] Łącze Bluetooth — Jak sparować urządzenia
    2. [WIDEO] Łącze Bluetooth — Parowanie urządzeń przy użyciu technologii NFC (Near Field Communication)
    3. [WIDEO] Łącze Bluetooth — Łączenie z komputerem z Windows lub komputerem Mac
    4. [WIDEO] Łącze Bluetooth — Rozwiązywanie najczęstszych problemów (objaśnienie najczęstszych problemów z łączem Bluetooth)

    Spróbuj wykonać resetowanie lub inicjalizację obu urządzeń

    Słuchawki, soundbary, bezprzewodowe głośniki i inne urządzenia Bluetooth mają funkcję Resetowania, której opis znajdziesz w instrukcji obsługi. Instrukcje obsługi są dostępne w naszej witrynie pomocy technicznej.

    Jeśli po wypróbowaniu wszystkich innych rozwiązań łącze Bluetooth nadal nie działa, najpierw Zresetuj urządzenie, a potem wykonaj jego Inicjalizację. Pamiętaj, że inicjalizacja urządzenia przywraca w nim ustawienia fabryczne. Jeśli wykonasz inicjalizację urządzenia, automatycznie przełączy się ono w tryb parowania, tak jakby było fabrycznie nowe.