Identyfikator artykułu : 00274120 / Ostatnia modyfikacja : 24.02.2022

Co zrobić w przypadku zgubienia lub kradzieży telefonu?

    Firma Google oferuje usługę internetową lokalizacji i ochrony urządzenia o nazwie Znajdź moje urządzenie. Po zalogowaniu się z telefonu na konto Google usługa ta jest domyślnie włączona i oferuje kilka możliwości ułatwiających odzyskanie telefonu. Jeśli uważasz (lub wiesz), że nie odzyskasz telefonu lub został on skradziony, możesz także zdalnie wymazać jego zawartość, aby zabezpieczyć prywatne dane.

    Użycie usługi „Znajdź moje urządzenie” do wyszukiwania, blokowania lub wymazywania

    Użycie usługi „Znajdź moje urządzenie” wymaga spełnienia pewnych wymagań:

    • Telefon musi być włączony (jeśli jest rozładowany, może Ci się udać sprawdzić jego ostatnią znaną lokalizację)
    • Musisz się zalogować na konto Google
    • W idealnym przypadku w telefonie powinna być włączona komórkowa transmisja danych. W przypadku zgubienia go w budynku zaletą będzie dostęp do Wi-Fi
    • Telefon powinien być widoczny w Google Play (domyślnie jest widoczny)
    • Muszą być włączone usługi lokalizacji
    • Musi być włączona usługa „Znajdź moje urządzenie” (domyślnie)

    Wszystkie informacje są dostępne na stronie pomocy Google, ale dla Twojej wygody dodaliśmy je do tego artykułu.

    Najpierw wejdź na stronę internetową wyszukiwania urządzeń z Androidem i zaloguj się na konto Google. Jeśli z kontem Google powiązanych jest kilka telefonów, wybierz właściwy. Oprócz tego, jeśli w zgubionym telefonie jest więcej niż jeden profil użytkownika, zaloguj się na konto Google powiązane z głównym profilem.

    Po wejściu na stronę wyszukiwania urządzeń z Androidem możesz sprawdzić na mapach Google przybliżoną lub ostatnią znaną lokalizację telefonu (lokalizację sprzed wyładowania baterii, ponieważ poziom baterii również jest pokazywany). Możesz też skorzystać z osi czasu map Google, aby sprawdzić, jak wcześniej przemieszczał się telefon. Do wyboru będziesz mieć trzy możliwości:

    1. Odtwórz dźwięk: powoduje włączenie dzwonka na pięć minut przy maksymalnej głośności, nawet jeśli wcześniej był on wyciszony lub włączone były tylko wibracje.
    2. Zabezpiecz urządzenie: blokuje telefon kodem PIN, wzorem lub hasłem. Jeśli nie masz blokady, możesz ją ustawić. Aby pomóc komuś zwrócić Ci telefon, do ekranu blokady możesz dodać wiadomość lub numer telefonu.
    3. Wymaż urządzenie: trwale usuwa wszystkie dane zapisane na urządzeniu (nie dotyczy to zawartości karty SD). Po wykasowaniu danych w telefonie nie będzie działać usługa „Znajdź moje urządzenie”.

    przykład opcji „znajdź urządzenie”

    Jeśli znajdziesz telefon po wymazaniu jego zawartości, do ponownego użycia będziesz potrzebować hasła do konta Google. Zobaczysz jedynie pierwszą/ostatnią literę nazwy konta — jest to wyłącznie podpowiedź, które konto było używane i wymaga odblokowania. Złodziej nie będzie w stanie użyć telefonu, ponieważ trudno jest zgadnąć zarówno konto Google, jak i hasło. Oprócz tego, jeśli włączone było zabezpieczeniem kodem PIN, pozostanie ono aktywne. W przypadku kradzieży telefonu warto rozważyć zawiadomienie lokalnych władz.


    Jak zwiększyć poziom bezpieczeństwa telefonu?

    Przede wszystkim bezwzględnie należy zawsze używać kodu PIN i połączyć go z czytnikiem linii papilarnych (jeśli jest dostępny). Nigdy nie używaj łatwych do odgadnięcia i oczywistych kodów PIN, jak „0000”, „1234” czy „1111”. Jak już wspomnieliśmy, kod PIN może być najlepszym zabezpieczeniem przed intruzami próbującymi uzyskać dostęp do Twojego telefonu. Jeśli ktoś ukradnie Twój telefon i nie jest on chroniony kodem PIN, złodziej z łatwością przywróci ustawienia fabryczne telefonu i go odsprzeda.

    Dodatkowo włącz weryfikację dwuetapową. Weryfikacja dwuetapowa to proces, w którym tożsamość użytkownika potwierdzana jest po kolei dwoma sposobami. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę pomocy Google poświęconą weryfikacji dwuetapowej.
    Na zakończenie włącz usługę „Znajdź moje urządzenie” jako dodatkowe zabezpieczenie na wypadek utraty telefonu.