Identyfikator artykułu : 00241716 / Ostatnia modyfikacja : 05.03.2020

Jak wyeliminować echo podczas rozmowy telefonicznej?

    Echo powstaje wskutek odbić dźwięku. Objawia się powtórzeniem dźwięku, z opóźnieniem w stosunku do pierwotnego dźwięku. Jeśli w czasie rozmowy telefonicznej słyszysz echo własnego głosu, w rozwiązaniu problemu może pomóc Twój rozmówca:

    1. Sprawdź otoczenie — coś musi powodować odbicie dźwięku. Aby osłabić echo, należy spróbować odsunąć się od pobliskich powierzchni lub przenieść się do bardziej rozległej przestrzeni.

    2. Tryb głośnomówiący — echo często pojawia się dlatego, że rozmówca słucha Cię przez głośnik. Poproś rozmówcę o wyłączenie głośnika i użycie standardowego mikrofonu.

    3. Słuchawki — w wyeliminowaniu echa może też pomóc użycie słuchawek z mikrofonem, ponieważ mają one funkcję redukcji hałasu z tła.

    4. Przerwa w połączeniu — zdarza się, że przyczyną echa są problemy z transmisją. Jeśli nie ma innej możliwości, zakończ połączenie i spróbuj ponownie.