Jeśli w Twoim odczuciu dźwięk w czasie rozmów ma złą jakość, spróbuj po kolei wykonać poniższe czynności. Po wykonaniu każdej czynności sprawdź, czy problem został rozwiązany. Przejdź do następnej czynności tylko w przypadku niepowodzenia.
Wskazówka
W zależności od wersji systemu Android może być wymagane postępowanie inne niż opisane poniżej. Aby sprawdzić wersję systemu Android, odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > Informacje o telefonie > Wersja systemu Android. Jeśli menu Ustawienia nie zawiera opcji Informacje o telefonie, stuknij opcję System.
- Sprawdź moc sygnału sieciowego na pasku stanu, aby upewnić się, że urządzenie jest połączone z siecią. Jeśli sygnał jest słaby lub w ogóle go nie ma, wyjdź na otwartą przestrzeń lub przybliż się do okna.
- Jeśli urządzenie znajduje się w etui lub osłonie, wyjmij je i sprawdź, czy poprawi to jakość dźwięku.
- Upewnij się, że mikrofon telefonu nie jest zakryty ręką. Sprawdź, czy mikrofon lub jego sąsiedztwo nie są zatkane przez wodę lub pył.
- Wyłącz urządzenie i włącz je na nowo. Spowoduje to zatrzymanie wszystkich pracujących aplikacji i zwolnienie pamięci, co czasem automatycznie rozwiązuje problem.
- Zadzwoń na inny telefon, aby się upewnić, że problem nie jest związany z głośnikiem słuchawki w telefonie, na który dzwoniłeś, gdy wystąpił problem. Jeśli to możliwe, zadzwoń z użyciem innej karty SIM, aby upewnić się, że obecna karta SIM nie jest uszkodzona bądź przestarzała.
Jeśli te proponowane rozwiązania nie poprawią sytuacji, spróbuj wykonać następujące czynności:
- Przeprowadź krótki test działania, aby zweryfikować działanie mikrofonu i głośnika słuchawki.
Jak przeprowadzić test w aplikacji Pomoc techniczna
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > Pomoc techniczna.
- Stuknij ikonę
(Testy) i wybierz z listy żądany test. - Aby przeprowadzić test, postępuj zgodnie z instrukcjami.
- Aby sprawdzić, czy któraś z pobranych aplikacji powoduje problemy, użyj Trybu bezpiecznego. W Trybie bezpiecznym w urządzeniu uruchamiane jest tylko oprogramowanie i aplikacje, które były zainstalowane w chwili zakupu urządzenia. Jeśli włączenie Trybu bezpiecznego poprawi działanie urządzenia, przyczyną problemów jest najprawdopodobniej jedna z aplikacji dodanych po zakupie. Uruchom ponownie urządzenie, aby wyłączyć Tryb bezpieczny, po czym odinstaluj aplikację lub aplikacje, które podejrzewasz o powodowanie problemów. Jeśli problem pojawił się niedawno i nie wiesz, która z aplikacji jest jego przyczyną, zacznij od odinstalowania najnowszej z zainstalowanych aplikacji.
Jak włączyć Tryb bezpieczny
- Kiedy urządzenie jest włączone, naciśnij długo klawisz zasilania.
- W wyświetlonym oknie dialogowym dotknij opcji Wyłącz i przytrzymaj ją. W razie potrzeby stuknij OK.
- Zaczekaj na uruchomienie urządzenia w Trybie bezpiecznym.
Uwaga
Aby wyłączyć Tryb bezpieczny, uruchom ponownie urządzenie.
Jak odinstalować aplikację z ekranu aplikacji (Android 11 / Android 10)
Uwaga
Całkowicie odinstalować można jedynie pobrane aplikacje.
- Dotknij ikony aplikacji i przytrzymaj ją, aż urządzenie zawibruje.
- W wyświetlonym menu stuknij opcje Informacje o aplikacji > ODINSTALUJ.
Jak odinstalować aplikację z ekranu aplikacji (Android 9 / Android 8)
Uwaga
Całkowicie odinstalować można jedynie pobrane aplikacje.
- Dotknij ikony aplikacji i przytrzymaj ją, aż urządzenie zawibruje.
- W wyświetlonym menu stuknij ikonę
(odinstaluj aplikację) > opcję OK.
- Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia, aby uzyskać jego optymalne działanie i najnowsze ulepszenia.
- Przywróć ustawienia fabryczne. Bywa to najlepszym rozwiązaniem, gdy urządzenie przestanie działać prawidłowo. Należy jednak pamiętać, że powoduje to usunięcie wszystkich osobistych danych z wewnętrznej pamięci urządzenia. Utwórz kopię zapasową danych, które chcesz zachować.
Jak utworzyć kopię zapasową danych przy użyciu komputera
- Odblokuj ekran urządzenia i podłącz urządzenie do komputera przewodem USB.
- W komputerze wybierz, które pliki mają znaleźć się w kopii zapasowej. Następnie kopiuj i wklejaj bądź przeciągaj i upuszczaj pliki w odpowiednie miejsce w komputerze.
Jak utworzyć kopię zapasową i zsynchronizować aplikacje, ustawienia telefonu i historię połączeń
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > System > Kopia zapasowa. Opcja ta może znajdować się w grupie Zaawansowane.
- Stuknij przełącznik, aby włączyć tę funkcję. Automatycznie zostanie utworzona kopia zapasowa danych aplikacji, ustawień urządzenia i historii połączeń.
Uwaga
Tworzenie kopii zapasowej można też włączyć w menu ustawień Dysku Google. Możesz automatycznie zsynchronizować dane aplikacji, ustawienia urządzenia i historię połączeń, logując się na konto Google użyte do synchronizacji danych w poprzednim urządzeniu. Przy pierwszym uruchomieniu nowego urządzenia zaloguj się z kreatora konfiguracji na konto Google.
Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 11 / Android 10)
Uwaga
Aby uniknąć trwałego uszkodzenia urządzenia, nie należy przerywać procedury przywracania ustawień fabrycznych.
- Utwórz kopię zapasową wszystkich ważnych danych z wewnętrznej pamięci. Możesz użyć karty pamięci lub dowolnej pamięci innej niż wewnętrzna. Jeśli na karcie SD zapisane są zaszyfrowane pliki, należy wyłączyć szyfrowanie, aby zachować do nich dostęp po przywróceniu ustawień.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > System > Resetuj opcje. Opcja ta może znajdować się w grupie Zaawansowane.
- Stuknij kolejno opcje Wykasuj wszystkie dane (przywróć dane fabryczne) > Wymaż wszystkie dane.
- W razie potrzeby narysuj wzór odblokowania ekranu, podaj hasło lub wprowadź kod PIN.
- Aby potwierdzić, stuknij opcję Wymaż wszystko.
Wskazówka
Przywrócenie ustawień fabrycznych nie powoduje powrotu do wcześniejszej wersji systemu Android.
Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 9)
Uwaga
Aby uniknąć trwałego uszkodzenia urządzenia, nie należy przerywać procedury przywracania ustawień fabrycznych.
- Utwórz kopię zapasową wszystkich ważnych danych z wewnętrznej pamięci. Możesz użyć karty pamięci lub dowolnej pamięci innej niż wewnętrzna. Jeśli na karcie SD zapisane są zaszyfrowane pliki, należy wyłączyć szyfrowanie, aby zachować do nich dostęp po przywróceniu ustawień.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > System > Resetuj opcje. Opcja ta może znajdować się w grupie Zaawansowane.
- Stuknij kolejno opcje Wykasuj wszystkie dane (przywróć dane fabryczne) > Resetuj telefon.
- W razie potrzeby narysuj wzór odblokowania ekranu, podaj hasło lub wprowadź kod PIN.
- Aby potwierdzić, stuknij opcję Wymaż wszystko.
Wskazówka
Przywrócenie ustawień fabrycznych nie powoduje powrotu do wcześniejszej wersji systemu Android.
Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 8)
Uwaga
Aby uniknąć trwałego uszkodzenia urządzenia, nie należy przerywać procedury przywracania ustawień fabrycznych.
- Utwórz kopię zapasową wszystkich ważnych danych z wewnętrznej pamięci. Możesz użyć karty pamięci lub dowolnej pamięci innej niż wewnętrzna. Jeśli na karcie SD zapisane są zaszyfrowane pliki, należy wyłączyć szyfrowanie, aby zachować do nich dostęp po przywróceniu ustawień.
- Odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > System > Resetowanie.
- Stuknij kolejno opcje Ustawienia fabryczne > Resetuj telefon.
- W razie potrzeby narysuj wzór odblokowania ekranu, podaj hasło lub wprowadź kod PIN.
- Aby potwierdzić, stuknij opcję Wymaż wszystko.
Wskazówka
Przywrócenie ustawień fabrycznych nie powoduje powrotu do wcześniejszej wersji systemu Android.