Identyfikator artykułu : 00237409 / Ostatnia modyfikacja : 04.12.2020

Zła jakość dźwięku w czasie rozmowy

    Jeśli w Twoim odczuciu dźwięk w czasie rozmów ma złą jakość, spróbuj po kolei wykonać poniższe czynności. Po wykonaniu każdej czynności sprawdź, czy problem został rozwiązany. Przejdź do następnej czynności tylko w przypadku niepowodzenia.

    Wskazówka

    W zależności od wersji systemu Android może być wymagane postępowanie inne niż opisane poniżej. Aby sprawdzić wersję systemu Android, odszukaj i stuknij opcje Ustawienia > Informacje o telefonie > Wersja systemu Android. Jeśli menu Ustawienia nie zawiera opcji Informacje o telefonie, stuknij opcję System.

    • Sprawdź moc sygnału sieciowego na pasku stanu, aby upewnić się, że urządzenie jest połączone z siecią. Jeśli sygnał jest słaby lub w ogóle go nie ma, wyjdź na otwartą przestrzeń lub przybliż się do okna.
    • Jeśli urządzenie znajduje się w etui lub osłonie, wyjmij je i sprawdź, czy poprawi to jakość dźwięku.
    • Upewnij się, że mikrofon telefonu nie jest zakryty ręką. Sprawdź, czy mikrofon lub jego sąsiedztwo nie są zatkane przez wodę lub pył.
    • Wyłącz urządzenie i włącz je na nowo. Spowoduje to zatrzymanie wszystkich pracujących aplikacji i zwolnienie pamięci, co czasem automatycznie rozwiązuje problem.
    • Zadzwoń na inny telefon, aby się upewnić, że problem nie jest związany z głośnikiem słuchawki w telefonie, na który dzwoniłeś, gdy wystąpił problem. Jeśli to możliwe, zadzwoń z użyciem innej karty SIM, aby upewnić się, że obecna karta SIM nie jest uszkodzona bądź przestarzała.

    Jeśli te proponowane rozwiązania nie poprawią sytuacji, spróbuj wykonać następujące czynności:

    • Przeprowadź krótki test działania, aby zweryfikować działanie mikrofonu i głośnika słuchawki.

     Jak przeprowadzić test w aplikacji Pomoc techniczna 

    • Aby sprawdzić, czy któraś z pobranych aplikacji powoduje problemy, użyj Trybu bezpiecznego. W Trybie bezpiecznym w urządzeniu uruchamiane jest tylko oprogramowanie i aplikacje, które były zainstalowane w chwili zakupu urządzenia. Jeśli włączenie Trybu bezpiecznego poprawi działanie urządzenia, przyczyną problemów jest najprawdopodobniej jedna z aplikacji dodanych po zakupie. Uruchom ponownie urządzenie, aby wyłączyć Tryb bezpieczny, po czym odinstaluj aplikację lub aplikacje, które podejrzewasz o powodowanie problemów. Jeśli problem pojawił się niedawno i nie wiesz, która z aplikacji jest jego przyczyną, zacznij od odinstalowania najnowszej z zainstalowanych aplikacji.

     Jak włączyć Tryb bezpieczny 

     Jak odinstalować aplikację z ekranu aplikacji (Android 11 / Android 10) 

     Jak odinstalować aplikację z ekranu aplikacji (Android 9 / Android 8) 

    • Zaktualizuj oprogramowanie urządzenia, aby uzyskać jego optymalne działanie i najnowsze ulepszenia.
    • Przywróć ustawienia fabryczne. Bywa to najlepszym rozwiązaniem, gdy urządzenie przestanie działać prawidłowo. Należy jednak pamiętać, że powoduje to usunięcie wszystkich osobistych danych z wewnętrznej pamięci urządzenia. Utwórz kopię zapasową danych, które chcesz zachować.

     Jak utworzyć kopię zapasową danych przy użyciu komputera 

     Jak utworzyć kopię zapasową i zsynchronizować aplikacje, ustawienia telefonu i historię połączeń 

     Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 11 / Android 10) 

     Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 9) 

     Jak przywrócić ustawienia fabryczne (Android 8)