Identyfikator artykułu : 00129295 / Ostatnia modyfikacja : 24.07.2019

Zła jakość obrazu, w tym linie, paski, kwadraty, plamy, podwójny obraz, problemy z pikselami albo czarny ekran.

Produkty i kategorie związane z tym artykułem

Jeżeli jakość obrazu/ekranu nie spełnia Twoich wymagań albo jeżeli masz wrażenie, że coś jest nie tak z ekranem, spróbuj zastosować poniższe kroki, aby rozwiązać problem.

Wstępna kontrola


Sprawdź, czy okablowanie, środowisko i siła sygnału są prawidłowe. Jeżeli zostało to zrobione i naprawione, możesz wybrać jedną z poniższych opcji (brak obrazu albo zakłócenia obrazu).

Sprawdź, czy wszystkie przewody zostały prawidłowo podłączone

  • Sprawdź, czy wszystkie przewody zostały prawidłowo włożone. Odłącz je i podłącz ponownie, jeżeli to konieczne.
  • Upewnij się, że przewody nie są wadliwe. Możesz to zrobić, używając innych przewodów.
  • Upewnij się, że wszystkie przewody w urządzeniu wysyłającym są w gnieździe OUT i są podłączone do gniazda IN w urządzeniu odbiorczym.

Trzymaj telewizor z dala od innych urządzeń elektrycznych

W przypadku nadawania analogowego trzymaj telewizor z dala od innych źródeł hałasu, takich jak samochody, suszarki do włosów, moduły Wi-Fi, telefony komórkowe i inne wyposażenie optyczne.

Siła sygnału musi wynosić co najmniej "60"

Sprawdź , czy Twój sygnał jest wystarczająco silny.

Jak zmierzyc sile sygnalu (konfiguracja cyfrowa)


 

Ekran telewizora jest całkowicie czarny (ale nadal słychać dźwięk) 


1. Sprawdź, czy telewizor jest włączony.

2. Na pilocie zdalnego sterowania wciśnij przycisk HOME lub MENU.

Czy menu jest widoczne? Spróbuj zmienić ustawienia opcji Eco lub Timer .

Menu nie jest widoczne? Wykonaj podwójne resetowanie. Najpierw odłącz i ponownie podłącz wszystkie przewody, potem przywróć ustawienia fabryczne .

UWAGA: Zobacz Jak przywrócić ustawienia fabryczne w telewizorze Sony z systemem Android .

3. Nadal nie udało się rozwiązać problemu? Twój telewizor może być uszkodzony. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dalszej pomocy.

 

Zła jakość obrazu, w tym linie, paski, kwadraty, plamy, podwójny obraz, problemy z pikselami...


Mogą wystąpić problemy takie jak wymieniono poniżej. Spróbuj poniższych wskazówek, aby rozwiązać problem.

Problemy z ekranem

Rys. A: Problem z pikselami / Rys. B: Pionowa linia / Rys. C: Kwadraty / Rys. D: Podwójny obraz /

Rys. E: Nieregularne kształty / Rys. F: Brak połowy ekranu / Rys. G: Ciemne twarze  

 

UWAGA: Najpierw sprawdź, czy nie występuje tzw. backlight bleeding  podczas wyświetlania ciemnych ekranów, co jest normalne w przypadku telewizorów LCD i nie może być całkowicie wyeliminowane.


1. Aby Twój telewizor działał jak najlepiej, należy zainstalować najnowszą wersję oprogramowania.

Jak sprawdzić, czy na moim telewizorze jest zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania

Wykonaj aktualizację oprogramowania dla telewizora Sony z systemem Android

Jeżeli potrzebna jest aktualizacja, skorzystaj z któregoś z poniższych łączy.

Jak zaktualizować oprogramowanie Twojego telewizora bezpośrednio w Internecie?

Mój telewizor nie jest podłączony do Internetu, jak mogę zaktualizować oprogramowanie?

Zaktualizuj telewizor Sony z systemem Android przy użyciu dysku flash USB


2. Jeżeli problem się powtarza, przywróć ustawienia fabryczne . Zobacz również jak przywrócić ustawienia fabryczne w telewizorze Sony z systemem Android .

3. Jeżeli nie uda się rozwiązać problemu, musisz sprawdzić, czy problem dotyczy wszystkich wejść w telewizorze czy tylko niektórych. Możesz zrobić to z łatwością poprzez tak zwany test panelowy. Wykonaj poniższy podwójny test.

1. Naciśnij przycisk Screen format na pilocie. Czy po naciśnięciu lokalizacja i rozmiar problemu z ekranem (linia, pasek, kwadrat, podwójny obraz, niergularny kształt, plama, białe albo kolorowe piksele) są dokładnie takie same jak wcześniej?

Rys. A: Normalny widok ekranu
Rys. B: Lokalizacja i rozmiar pionowego paska zmienił się w porównaniu z Rys. A. BRAK defektu panelu.
Rys. C: Pionowy pasek ma dokładnie taką samą szerokość i jest tak samo zlokalizowany jak na Rys. A. Wskazuje to na uszkodzenie panelu.

Test panelowy telewizora

2. Naciśnij przycisk HOME lub MENU na pilocie, aby uzyskać dostęp do menu telewizora. Czy problem z ekranem nadal jest taki sam, jak przed uzyskaniem dostępu do menu?

4. Jeżeli wynik testu 1. jest taki jak na Rys. C i jeżeli wynik testu 2. to "tak", możesz mieć do czynienia z problemem z panelem i konieczna może być naprawa. Skontaktuj się z firmą Sony, aby uzyskać dalszą pomoc.


5. Jeżeli wynik testu 1. jest taki, jak na Rys. B i odpowiedź na drugie pytanie brzmi "nie", wtedy można wykluczyć problem z panelem. Wybierz którąś z poniższych opcji, aby uzyskać dalszą pomoc.
  • Problem tylko z wejściem tunera, podczas gdy jakość obrazu poprzez HDMI (możesz sprawdzić, uruchamiając DVD), USB (możesz sprawdzić, wyświetlając zdjęcie z pamięci USB) albo komputer jest dobra? Rozpocznij Rozwiązywanie problemów związanych ze strojeniem .
  • Problem z wejściem HDMI (możesz sprawdzić, uruchamiając DVD), USB (możesz sprawdzić, wyświetlając zdjęcie z pamięci USB) lub komputerowym, podczas gdy jakość obrazu poprzez wejście tunera jest dobra? Rozpocznij Rozwiązywanie problemów związanych z połączeniem .

 

Nieprawidłowy obraz, plamy albo kolory tła 


Jeżeli na Twoim telewizorze Sony z systemem Android TV pojawia się nieprawidłowy obraz, plamy albo niewłaściwe kolory tła, użyj jednego z poniższych łączy: 

Migotanie, błyskanie albo mruganie na ekranie w czasie ciemnych scen

Wyświetla się biały obraz, gdy telewizor wchodzi w tryb Daydream