Jak przesyłać filmy do komputera Mac
UWAGA: dodatkowe informacje o kamerach DVD można znaleźć w artykule Jak przesłać film z kamery DVD do komputera Apple Mac przy użyciu łącza USB .
Do przesyłania filmu z aparatu/kamery można użyć programu Apple iMovie. Informacje o posługiwaniu się programem Apple iMovie można znaleźć w artykule Jak importować filmy przy użyciu programu Apple iMovie. Jeśli w komputerze nie jest zainstalowany program iMovie lub przesyłany materiał wideo ma format 60p (1080 lub 720), należy skorzystać z alternatywnej metody kopiowania nagrań z kamery. Możesz również pobrać i wykorzystać program PlayMemories Home.
UWAGA: Do obsługi filmów w formacie AVCHD niezbędny jest procesor Intel Core Duo lub wyższy.
- Włącz aparat/kamerę.
- Podłącz aparat do komputera przy użyciu dostarczonego przewodu USB.
- Przełącz aparat w tryb Mass Storage (Pamięć masowa) lub USB MODE (tryb USB).
UWAGA: kiedy komputer rozpozna połączenie, na pulpicie pojawi się nazwa napędu/pamięci masowej aparatu/kamery (NO NAME lub UNTITLED).
- Kliknij ikonę NO NAME lub UNTITLED na pulpicie komputera.
- Odszukaj pliki z filmami.
- Filmy AVCHD:
- Kliknij folder PRIVATE.
- Kliknij folder AVCHD.
- Kliknij folder BDMV.
- Kliknij folder STREAM.
- Filmy o standardowej rozdzielczości (SD):
- Kliknij folder MP_ROOT.
- Kliknij folder 101PNV01.
- Filmy AVCHD:
- Naciśnij i przytrzymaj klawisz Shift.
- Trzymając wciśnięty klawisz Shift, klikaj pliki z filmami, które chcesz przesłać.
- Puść klawisz Shift.
- Naciśnij kombinację klawiszy Command+C, aby skopiować pliki.
- Otwórz folder lub katalog komputera, do którego chcesz skopiować filmy.
- Naciśnij kombinację klawiszy Command+V, aby wkleić pliki w żądanym miejscu.
Po wykonaniu powyższych czynności film z aparatu będzie skopiowany na dysk twardy komputera. Do otwarcia i odtworzenia tych plików trzeba użyć programu obsługującego format MPEG-2 (filmy o standardowej rozdzielczości) lub AVCHD (filmy o wysokiej rozdzielczości). W sprawie dodatkowych informacji i ewentualnych aktualizacji prosimy zgłaszać się do producenta używanego programu.