zestaw mikrofonu bezprzewodowego
Kompaktowy korpus kamery FX6, doskonale sprawdzający się przy spontanicznym filmowaniu, skrywa pełnoklatkowy przetwornik obrazu o dużej czułości, rozszerzający możliwości twórczego filmowania.
Kompaktowy korpus kamery FX6, doskonale sprawdzający się przy spontanicznym filmowaniu, skrywa pełnoklatkowy przetwornik obrazu o dużej czułości, rozszerzający możliwości twórczego filmowania.
Sam korpus (5,0 GHz i 2,4 GHz)
Większe możliwości i większa wygoda użycia aparatu.
Aby obejrzeć ten film, trzeba zaakceptować pliki cookie serwisu YouTube
Wejdź do ustawień plików cookie poniżej, przejdź do sekcji „Funkcjonalne” i włącz pliki cookie serwisu YouTube.
Aby obejrzeć ten film, trzeba zaakceptować pliki cookie serwisu YouTube
Wejdź do ustawień plików cookie poniżej, przejdź do sekcji „Funkcjonalne” i włącz pliki cookie serwisu YouTube.
Rozszerzając czułość ISO do imponującego poziomu 409 600, można uzyskać akceptowalne obrazy w niemal zupełnej ciemności. Pełnoklatkowy przetwornik obrazu z nowatorską technologią przechwytywania światła daje nieskończone możliwości filmowania.
Pełnoklatkowy przetwornik obrazu daje pełną swobodę twórczego kształtowania pięknych obrazów 4K. Każdy detal sceny można utrwalić z małą głębią ostrości i wspaniałym efektem bokeh, nadając obrazowi prawdziwie kinowy wygląd.
Aby obejrzeć ten film, trzeba zaakceptować pliki cookie serwisu YouTube
Wejdź do ustawień plików cookie poniżej, przejdź do sekcji „Funkcjonalne” i włącz pliki cookie serwisu YouTube.
Przy standardowych ustawieniach kamery FX6 obraz jest utrwalany z użyciem wyglądu S-Cinetone, opracowanego pierwotnie do renomowanego kamkordera Sony FX9. Został on starannie dostosowany do wymogów twórców, dzięki czemu zapewnia bogate kolory i naturalne odcienie skóry. Nagrany obraz ma świeży i żywy wygląd nawet bez korekty, a zarazem może zostać znacznie przetworzony w postprodukcji.
Pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI, 10,2-megapikselowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ ma imponujące zdolności przechwytywania światła. Szybki odczyt danych i ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny zapewniają świetny obraz z mniejszą ilością szumu.
Procesor obrazu BIONZ XR ma ogromną moc obliczeniową. Pozwala wykorzystać szybki odczyt danych z przetwornika, a dzięki nowoczesnej architekturze sprawniej generuje obrazy o wysokiej jakości i znacznie przyspiesza działanie systemu obsługi kamery.
Bazowa czułość ISO 800 zapewnia optymalny zakres dynamiczny w dobrze oświetlonych wnętrzach i plenerach. Można też wybrać rozszerzoną czułość ISO 12 800 przeznaczoną do zdjęć w słabym oświetleniu, rano i wieczorem. Kamera FX6 wyróżnia się ponad 15-stopniowym3 zakresem dynamicznym, przez co w wielu przypadkach przewyższa zdolności percepcyjne oka i daje niespotykaną dotąd swobodę w korekcji barw i postprodukcji.
Obejmujący rozległą strefę system AF wykorzystuje algorytmy inteligentnego śledzenia i umieszczone na przetworniku czujniki fazy do stałego śledzenia obiektu w niemal całym kadrze(627 pól AF wykrywających fazę pokrywa około 89% kadru). Hybrydowy system AF działa dokładnie nawet przy małej głębi ostrości i filmowaniu w formacie 4K (QFHD) 120p.
System Real-time Eye AF i funkcja rozpoznawania twarzy zapewniają dokładne, stabilne ustawianie ostrości na rozmówcę lub uczestników wydarzenia. Zaawansowane przetwarzanie w czasie rzeczywistym precyzyjnie utrzyma ostrość na oku, nawet jeśli filmowana osoba patrzy w górę lub w dół, zatem operator może skoncentrować się na kompozycji ujęcia.
7 poziomów szybkości przejść AF i 5 poziomów czułości zmian obiektu AF pomaga lepiej oddać twórczy zamysł przy zmianie filmowanego obiektu lub przenoszeniu ostrości.
Kiedy włączona jest funkcja „Asysta AF”, obrót pierścienia ostrości wyłącza automatykę ostrości, umożliwiając szybki wybór innego obiektu. System AF włącza się z powrotem po zatrzymaniu pierścienia.
Do wyboru są różne ustawienia obszaru ostrości, jak Elastyczny punktowy, Strefa czy Szeroki. Aby zmienić wybrany obszar w czasie zdjęć, wystarczy dotknąć monitora LCD.
Rejestrując obraz w trybie HFR (High Frame Rate — duża liczba klatek na sekundę), można zmienić zwyczajne ujęcie w bardzo atrakcyjne wizualnie, eleganckie przedstawienie ruchu. Kamera FX6 pozwala rejestrować obraz 4K (QFHD) z szybkością do 120 kl./s (klatek na sekundę). Tryb zwolnionego i przyspieszonego tempa (S&Q) umożliwia wybór od 1 do 120 kl./s w celu dokładnego uchwycenia ruchu i odtworzenia pięknego obrazu w 5-krotnie zwolnionym tempie (przy 24 kl./s).
Aby obejrzeć ten film, trzeba zaakceptować pliki cookie serwisu YouTube
Wejdź do ustawień plików cookie poniżej, przejdź do sekcji „Funkcjonalne” i włącz pliki cookie serwisu YouTube.
Aby obejrzeć ten film, trzeba zaakceptować pliki cookie serwisu YouTube
Wejdź do ustawień plików cookie poniżej, przejdź do sekcji „Funkcjonalne” i włącz pliki cookie serwisu YouTube.
Poznaj cztery niepowtarzalne zalety obiektywów Sony z mocowaniem typu E przeznaczonych do filmowania. Połączenie obiektywów i kamer firmy Sony stworzy Ci lepsze warunki do produkcji filmów.
Kamera FX6 jest wyposażona w wewnętrzny elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej. W przeciwieństwie do konwencjonalnych, optycznych filtrów ND regulacja elektronicznego filtra ND odbywa się bezstopniowo, w zakresie od 1/4ND do 1/128ND, i może przebiegać automatycznie. Takie rozwiązanie idealnie sprawdza się w niestabilnych warunkach. Eliminuje konieczność wymiany filtrów przy zmianach oświetlenia lub w celu utrzymania głębi ostrości.
Aby obejrzeć ten film, trzeba zaakceptować pliki cookie serwisu YouTube
Wejdź do ustawień plików cookie poniżej, przejdź do sekcji „Funkcjonalne” i włącz pliki cookie serwisu YouTube.
Wykonany ze stopu magnezu korpus kamery FX6 jest doskonale przygotowany na trudne warunki, choć waży zaledwie 0,89 kg. Demontowalny uchwyt Smart Grip zapewnia dostęp do najważniejszych funkcji. Aby go wyregulować, wystarczy nacisnąć przycisk.
Inteligentny górny uchwyt kamery FX6 idealnie sprawdza się podczas filmowania z małej wysokości. To jeden z elementów modułowej konstrukcji, którą łatwo jest przystosować na przykład do pracy w gimbalu, na dronie lub w obudowie podwodnej.
Aby zapewnić niezawodność w trudnych warunkach, do wykonania korpusu, osłon i górnego uchwytu użyto sprawdzonego, lekkiego stopu magnezu. W rezultacie podstawa montażowa odznacza się dużą wytrzymałością i małą masą, co zwiększa mobilność.
Specjalnie zaprojektowany system wentylacji i konstrukcja obudowy pomagają uniknąć przegrzania podczas zdjęć z dużą szybkością klatek i w rozdzielczości 4K (QFHD). Liczbę radiatorów, kształt otworów wlotowych i wylotowych powietrza, umiejscowienie cichego wentylatora i sposób przepływu powietrza dobrano tak, by uzyskać optymalne chłodzenie.
Urządzenie umożliwia wewnętrzny zapis niezwykle bogatego obrazu z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2. Oznacza to bez porównania większą swobodę przy późniejszym przetwarzaniu materiału, korygowaniu kolorów i łączeniu obrazów.
Teraz można używać nie tylko wewnętrznego kodeka Long GOP, lecz także All-Intra, niezależnie kodującego każdą klatkę przy przepływności do 600 Mb/s. Pozwala on dokładniej utrwalić złożony ruch i usprawnia edycję.
[1] All-Intra (All-I) [2] Long GOP [3] Grupa obrazów (GoP)
Gdy wymagana jest elastyczność w postprodukcji, można nagrać 16-bitowy obraz RAW na zgodny rejestrator zewnętrzny podłączony przez SDI. Kamera będzie równolegle zapisywać pliki XAVC-I. Obraz RAW z matrycy ma rozdzielczość 4096 × 2160 lub 3840 × 2160. Można wybrać liczbę klatek na sekundę: 120, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 24 lub 23,98.
Wybierając odpowiedni tryb filmowania, można nadać obrazowi żądany, wstępnie zaprogramowany wygląd. Ustawienie S-Cinetone zapewnia znakomity obraz wprost z kamery, a S-Log3 / S-Gamut3 z trybem Cine-EI — idealnie naświetlone ujęcia do postprodukcji.
W kamerze zaprogramowane są cztery pliki sceny SDR (S-Cinetone, Standardowy, Fotografia, ITU709) i dwa HDR (HLG Żywy, HLG Naturalny). Dostępnych jest też 16 pamięci na własne tabele LUT 3D do nadawania obrazowi żądanego wyglądu bez postprodukcji.
Ergonomiczne uchwyty Smart Grip i Smart Handle pozwalają wybierać potrzebne funkcje jednym przyciskiem. Regulator zoomu, przycisk nagrywania, programowalne przyciski sterujące i pokrętło regulacji przysłony zapewnią wygodę obsługi przez wiele godzin.
Rozbudowany zestaw profesjonalnych interfejsów obejmuje wyjścia 12G-SDI i HDMI, zdalne sterowanie, złącza TC do synchronizacji wielu kamer oraz port USB SuperSpeed 5 Gb/s (USB 3.2) umożliwiający płynne przesyłanie danych.
Stopka Multi Interface (MI) zapewnia zasilanie, obsługę sygnałów i sterowanie pracą zgodnych akcesoriów Sony, w tym systemów mikrofonów bezprzewodowych Sony UWP-D21 i UWP-D22.
Czterokanałowe wejście audio umożliwia równoczesną rejestrację dźwięku z zewnętrznych mikrofonów i wbudowanego mikrofonu. Stopka MI pozwala ponadto na użycie systemu mikrofonów bezprzewodowych UWP i adaptera audio XLR-K3M.
Na górnym uchwycie kamery FX6 znajdują się dwa niezależne wejścia audio, łatwo dostępne złącza XLR do podłączenia zewnętrznych mikrofonów profesjonalnych. Do stopki MI można ponadto podłączać mikrofony bezprzewodowe z serii UWP.
3,5-calowy ekran LCD pomaga dokładnie ustawić ostrość podczas zdjęć w trudnych warunkach. Swoboda wyboru miejsca montażu i kąta zapewnia wygodę podczas zdjęć przy różnych preferencjach i konfiguracjach systemu.
Na ekranie LCD można wyświetlić menu szybkiego dostępu. Pozwala ono jednym dotknięciem zmieniać takie ustawienia, jak kodek, tryb odczytu matrycy, rozmiar obrazu, częstotliwość, bazowa czułość ISO, tryb zdjęć i poziomy dźwięku.
Dwa gniazda na nośniki danych obsługują karty CFexpress typu A i standardowe karty SDXC UHS-I/UHS-II. Umożliwiają szybkie opróżnianie bufora i zarządzanie danymi oraz użycie trybów nagrywania równoczesnego, naprzemiennego, z interwałem i proxy.
Łącze Wi-Fi® pozwala używać zaawansowanych funkcji bezprzewodowych, takich jak zdalne sterowanie ze smartfona lub tabletu czy aplikacja Content Browser Mobile. Połączenie z innym urządzeniem można nawiązać za pomocą technologii NFC lub ręcznie.
Kamera FX6 zapisuje metadane dotyczące stabilizacji obrazu, znacznika ujęcia i obrotu kamery. Mogą one ułatwić podgląd materiału i przygotowanie go do montażu w bezpłatnym programie Catalyst Browse lub niedrogim Catalyst Prepare.
[1] Zdjęcia [2] Edycja
AKCESORIA
Co mówią użytkownicy