Stworzona, by pięknie opowiadać

Kompaktowy korpus kamery FX6, doskonale sprawdzający się przy spontanicznym filmowaniu, skrywa pełnoklatkowy przetwornik obrazu o dużej czułości, rozszerzający możliwości twórczego filmowania.

Nadzwyczajna swoboda przy opowiadaniu obrazem
Zdjęcie przedstawiające wykorzystanie
Imponująca, filmowa ekspresja
Zdjęcie przedstawiające wykorzystanie
Więcej twórczych możliwości
Obraz produktu
Profesjonalne funkcje i możliwości rozbudowy
Imponująca, filmowa ekspresja
Przykładowe zdjęcie
Rozszerzona czułość ISO — uchwyć to, co nieuchwytne

Rozszerzając czułość ISO do imponującego poziomu 409 600, można uzyskać akceptowalne obrazy w niemal zupełnej ciemności. Pełnoklatkowy przetwornik obrazu z nowatorską technologią przechwytywania światła daje nieskończone możliwości filmowania.

Przykładowe zdjęcie
Kreatywność i efekty bokeh na miarę pełnej klatki

Pełnoklatkowy przetwornik obrazu daje pełną swobodę twórczego kształtowania pięknych obrazów 4K. Każdy detal sceny można utrwalić z małą głębią ostrości i wspaniałym efektem bokeh, nadając obrazowi prawdziwie kinowy wygląd.

S-Cinetone™: kolorystyka jak w kinie

Przy standardowych ustawieniach kamery FX6 obraz jest utrwalany z użyciem wyglądu S-Cinetone, opracowanego pierwotnie do renomowanego kamkordera Sony FX9. Został on starannie dostosowany do wymogów twórców, dzięki czemu zapewnia bogate kolory i naturalne odcienie skóry. Nagrany obraz ma świeży i żywy wygląd nawet bez korekty, a zarazem może zostać znacznie przetworzony w postprodukcji.

Ilustracja
Duże piksele — wysoka czułość i niski poziom szumów

Pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI, 10,2-megapikselowy przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ ma imponujące zdolności przechwytywania światła. Szybki odczyt danych i ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny zapewniają świetny obraz z mniejszą ilością szumu.

Ilustracja
Wysoko wydajny procesor obrazu BIONZ XRTM 

Procesor obrazu BIONZ XR ma ogromną moc obliczeniową. Pozwala wykorzystać szybki odczyt danych z przetwornika, a dzięki nowoczesnej architekturze sprawniej generuje obrazy o wysokiej jakości i znacznie przyspiesza działanie systemu obsługi kamery.

Ilustracja
Imponujący zakres dynamiczny zapewniający maksimum ekspresji

Bazowa czułość ISO 800 zapewnia optymalny zakres dynamiczny w dobrze oświetlonych wnętrzach i plenerach. Można też wybrać rozszerzoną czułość ISO 12 800 przeznaczoną do zdjęć w słabym oświetleniu, rano i wieczorem. Kamera FX6 wyróżnia się ponad 15-stopniowym3 zakresem dynamicznym, przez co w wielu przypadkach przewyższa zdolności percepcyjne oka i daje niespotykaną dotąd swobodę w korekcji barw i postprodukcji.

Więcej twórczych możliwości
System Fast Hybrid AF — dokładny i konsekwentny

Pokrywający rozległą strefę system AF wykorzystuje algorytmy inteligentnego śledzenia i umieszczone na przetworniku czujniki fazy do stałego śledzenia obiektu w niemal całym kadrze (627 pól AF wykrywających fazę pokrywa około 89% kadru). Hybrydowy system AF działa dokładnie nawet przy małej głębi ostrości i filmowaniu w formacie 4K (QFHD) 120p.

Przykładowe zdjęcie
Przykładowe zdjęcie
System Real-time Eye AF i rozpoznawanie twarzy

System Real-time Eye AF i funkcja rozpoznawania twarzy zapewniają dokładne, stabilne ustawianie ostrości na rozmówcę lub uczestników wydarzenia. Zaawansowane przetwarzanie w czasie rzeczywistym precyzyjnie utrzyma ostrość na oku, nawet jeśli filmowana osoba patrzy w górę lub w dół, zatem operator może skoncentrować się na kompozycji ujęcia.

Zdjęcie przedstawiające wykorzystanie
Zaawansowana kontrola nad ostrością przy pracy w pojedynkę

7 poziomów szybkości przejść AF i 5 poziomów czułości zmian obiektu AF pomaga lepiej oddać twórczy zamysł przy zmianie filmowanego obiektu lub przenoszeniu ostrości.

Zdjęcie przedstawiające wykorzystanie
Wybieranie obiektu śledzonego przez system AF pierścieniem na obiektywie

Kiedy włączona jest funkcja „Asysta AF”, obrót pierścienia ostrości wyłącza automatykę ostrości, umożliwiając szybki wybór innego obiektu. System AF włącza się z powrotem po zatrzymaniu pierścienia.

Przykładowe zdjęcie
Obszar ostrości i jego położenie

Do wyboru są różne ustawienia obszaru ostrości, jak Elastyczny punktowy, Strefa czy Szeroki. Aby zmienić wybrany obszar w czasie zdjęć, wystarczy dotknąć monitora LCD.

Ostra każda klatka nagrywana w 4K przy 120 kl./s

Rejestrując obraz w trybie HFR (High Frame Rate — duża liczba klatek na sekundę), można zmienić zwyczajne ujęcie w bardzo atrakcyjne wizualnie, eleganckie przedstawienie ruchu. Kamera FX6 pozwala rejestrować obraz 4K (QFHD) z szybkością do 120 kl./s (klatek na sekundę). Tryb zwolnionego i przyspieszonego tempa (S&Q) umożliwia wybór od 1 do 120 kl./s w celu dokładnego uchwycenia ruchu i odtworzenia pięknego obrazu w 5-krotnie zwolnionym tempie (przy 24 kl./s).

Obraz produktu
Autofokus przy pracy z obiektywami Sony z mocowaniem typu E

Kamera współpracuje z obiektywami Sony z mocowaniem typu E wyróżniającymi się znakomitą optyką i funkcjonalnością w ambitnych produkcjach filmowych. Zastosowane w nich specjalne siłowniki zwiększają szybkość i dokładność systemu AF, a przez to ułatwiają realizację twórczych zamierzeń.

Wbudowany elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej

Kamera FX6 jest wyposażona w wewnętrzny elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej. W przeciwieństwie do konwencjonalnych, optycznych filtrów ND regulacja elektronicznego filtra ND odbywa się bezstopniowo, w zakresie od 1/4ND do 1/128ND, i może przebiegać automatycznie. Takie rozwiązanie idealnie sprawdza się w niestabilnych warunkach. Eliminuje konieczność wymiany filtrów przy zmianach oświetlenia lub w celu utrzymania głębi ostrości.

Profesjonalne funkcje i możliwości rozbudowy
Obraz produktu
Lekka, solidna i modularna konstrukcja

Wykonany ze stopu magnezu korpus kamery FX6 jest doskonale przygotowany na trudne warunki, choć waży zaledwie 0,89 kg. Demontowalny uchwyt Smart Grip zapewnia dostęp do najważniejszych funkcji. Aby go wyregulować, wystarczy nacisnąć przycisk.

Zdjęcie przedstawiające wykorzystanie
Narzędzie do spontanicznego filmowania

Inteligentny górny uchwyt kamery FX6 idealnie sprawdza się podczas filmowania z małej wysokości. To jeden z elementów modularnej konstrukcji, którą łatwo jest przystosować na przykład do pracy w gimbalu, na dronie lub w obudowie podwodnej.

Ilustracja
Obudowa i szkielet z lekkiego, wytrzymałego stopu magnezu

Aby zapewnić niezawodność w trudnych warunkach, do wykonania korpusu, osłon i górnego uchwytu użyto sprawdzonego, lekkiego stopu magnezu. W rezultacie podstawa montażowa odznacza się dużą wytrzymałością i małą wagą, co zwiększa mobilność.

Architektura chroniąca przed przegrzaniem

Specjalnie zaprojektowany system wentylacji i konstrukcja obudowy pomagają uniknąć przegrzania podczas zdjęć z dużą szybkością klatek i w rozdzielczości 4K (QFHD). Liczbę radiatorów, kształt otworów wlotowych i wylotowych powietrza, umiejscowienie cichego wentylatora i sposób przepływu powietrza dobrano tak, by uzyskać optymalne chłodzenie.

Ilustracja
Przykładowe zdjęcie
Zapis z 10-bitowym próbkowaniem 4:2:2

Aparat umożliwia wewnętrzny zapis niezwykle bogatego obrazu z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2. Oznacza to bez porównania większą swobodę przy późniejszym przetwarzaniu materiału, korygowaniu kolorów i łączeniu obrazów.

Ilustracja
Możliwość kodowania All-Intra

Teraz można używać nie tylko wewnętrznego kodeka Long GOP, lecz także All-Intra, niezależnie kodującego każdą klatkę przy przepływności do 600 Mb/s. Pozwala on dokładniej utrwalić złożony ruch i usprawnia edycję.
[1] All-Intra (All-I) [2] Long GOP [3] Grupa obrazów (GoP)

Zdjęcie przedstawiające wykorzystanie
16-bitowe dane RAW na wyjściu SDI 

Gdy wymagana jest precyzja w postprodukcji, można nagrywać 16-bitowy obraz RAW na kompatybilny rejestrator zewnętrzny podłączony do wyjścia SDI i równocześnie zapisywać pliki XAVC-I na nośnik w kamerze. Obraz RAW z matrycy ma rozdzielczość 4096 × 2160 lub 3840 × 2160. Można wybrać 59,94, 50, 29,97, 25, 24 lub 23,98 kl./s.

Przykładowe zdjęcie
Tryby dostosowane do sposobu pracy twórców

Wybierając odpowiedni tryb filmowania, można nadać obrazowi żądany, wstępnie zaprogramowany wygląd. Ustawienie S-Cinetone zapewnia znakomity obraz wprost z kamery, a S-Log3 / S-Gamut3 z trybem Cine-EI — idealnie naświetlone ujęcia do postprodukcji.

Przykładowe zdjęcie
Plik sceny — aby szybko zmienić „look” na planie

W kamerze zaprogramowane są cztery pliki sceny SDR (S-Cinetone, Standardowy, Fotografia, ITU709) i dwa HDR (HLG Żywy, HLG Naturalny). Dostępnych jest też 16 pamięci na własne tabele LUT 3D do nadawania obrazowi żądanego wyglądu bez postprodukcji.

Obraz produktu
Uchwyt Smart Grip i górny uchwyt Smart Handle

Ergonomiczne uchwyty Smart Grip i Smart Handle pozwalają wybierać potrzebne funkcje jednym przyciskiem. Regulator zoomu, przycisk nagrywania, programowalne przyciski sterujące i pokrętło regulacji przysłony zapewnią wygodę obsługi przez wiele godzin.

Obraz produktu
Profesjonalne możliwości podłączania

Rozbudowany zestaw profesjonalnych interfejsów obejmuje wyjścia 12G-SDI i HDMI, zdalne sterowanie, złącza TC do synchronizacji wielu kamer oraz port USB SuperSpeed 5 Gb/s (USB 3.2) umożliwiający płynne przesyłanie danych.

Obraz produktu
Stopka Multi Interface (MI)

Stopka Multi Interface (MI) zapewnia zasilanie, obsługę sygnałów i sterowanie pracą zgodnych akcesoriów Sony, w tym systemów mikrofonów bezprzewodowych Sony UWP-D21 i UWP-D22.

Obraz produktu
Obsługa wejścia i nagrywania dźwięku 4-kanałowego

Czterokanałowe wejście audio umożliwia równoczesną rejestrację dźwięku z zewnętrznych mikrofonów i wbudowanego mikrofonu. Stopka MI pozwala ponadto na użycie systemu mikrofonów bezprzewodowych UWP i adaptera audio XLR-K3M.

Obraz produktu
Dwa wejścia XLR i rozszerzony zestaw funkcji audio

Na górnym uchwycie kamery FX6 znajdują się dwa niezależne wejścia audio: łatwo dostępne złącza XLR do podłączenia zewnętrznych mikrofonów profesjonalnych. Do stopki MI można ponadto podłączać mikrofony bezprzewodowe z serii UWP.

Obraz produktu
Uniwersalny panel LCD o rozdzielczości 2,76 mln pikseli

3,5-calowy ekran LCD pomaga dokładnie ustawić ostrość podczas zdjęć w trudnych warunkach. Swoboda wyboru miejsca montażu i kąta zapewnia wygodę podczas zdjęć przy różnych preferencjach i konfiguracjach systemu.

Obraz produktu
Szybka, dotykowa obsługa menu

Na ekranie LCD można wyświetlić menu szybkiego dostępu. Pozwala ono jednym dotknięciem zmieniać takie ustawienia, jak kodek, tryb odczytu matrycy, rozmiar obrazu, częstotliwość, bazowa czułość ISO, tryb zdjęć i poziomy dźwięku.

Obraz produktu
2 gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A

Dwa gniazda na nośniki danych obsługują karty CFexpress typu A i standardowe karty SDXC UHS-I/UHS-II. Umożliwiają szybkie opróżnianie bufora i zarządzanie danymi oraz użycie trybów nagrywania równoczesnego, naprzemiennego, z interwałem i proxy.

Funkcje sieciowe zapewniające większą mobilność

Łącze Wi-Fi® pozwala używać zaawansowanych funkcji bezprzewodowych, takich jak zdalne sterowanie ze smartfona lub tabletu czy aplikacja Content Browser Mobile. Połączenie z innym urządzeniem można nawiązać za pomocą technologii NFC lub ręcznie.

Ilustracja
Ilustracja
Metadane ułatwiające edycję w programach Catalyst 

Kamera FX6 zapisuje metadane dotyczące stabilizacji obrazu, znacznika ujęcia i obrotu kamery. Mogą one ułatwić podgląd materiału i przygotowanie go do montażu w bezpłatnym programie Catalyst Browse lub niedrogim Catalyst Prepare.
[1] Zdjęcia [2] Edycja

Dane techniczne i charakterystyka

Mimo małych wymiarów kamera Cinema Line FX6 otwiera przed twórcami ogromne możliwości. Ma pełnoklatkowy przetwornik obrazu i imponującą czułość. Jej zaawansowane funkcje, takie jak biblioteka ustawień wyglądu obrazu, profesjonalne łącza i elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej zapewniają niespotykaną dotąd wydajność pracy. Uwaga: użycie tego urządzenia w warunkach domowych może wywołać zakłócenia radiowe.
  • Potencjał pełnej klatki, duża czułość i zaprogramowane ustawienia filmowego wyglądu obrazu

  • Zaawansowane funkcje do filmowania: Real-time Eye AF, wykrywanie twarzy i inne

  • Nagrywanie obrazu 4K (QFHD) HFR 120 kl./s

  • Wbudowany elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej

  • S-Cinetone: kolorystyka jak w kinie

TYP PRZETWORNIKA
Pełnoklatkowy (35 mm), jednoukładowy przetwornik obrazu CMOS
Liczba pikseli
Około 12,9 megapiksela (ogółem), około 10,2 megapiksela (efektywnie)
CZUŁOŚĆ
ISO 800/12 800 (tryb Cine EI, źródło światła D55)
WBUDOWANE FILTRY OPTYCZNE
Przezroczysty i liniowa regulacja ND (od 1/4ND do 1/128ND)
RODZAJ NOŚNIKA
Gniazdo B może służyć do zapisu danych konfiguracyjnych., Karta CFexpress typu A / SD (x2)
EKRAN LCD
8,8 cm (typ 3,5"), Około 2,76 mln pikseli
Firma Sony jest zaangażowana nie tylko w oferowanie produktów, usług i treści, które zapewniają ekscytujące wrażenia, ale też w pracę nad zerowym śladem ekologicznym firmy we wszystkich naszych działaniach biznesowych Dowiedz się więcej o firmie Sony i środowisku