Obiektywy Sony E-mount dla producentów wideo

Obiektywy, aparaty i kamery Sony — najlepsze połączenie do nagrywania filmów

Wysoka rozdzielczość, duża liczba klatek na sekundę, zdalne konfiguracje, filmowanie z ręki — wszystko to coraz bardziej zwiększa znaczenie autofokusa i stabilizacji w produkcjach wideo. Aby sprostać tym wyzwaniom, firma Sony systematycznie wprowadza optymalizacje konstrukcyjne zarówno w obiektywach, jak i kamerach i aparatach. Obejrzyj wideo i poznaj zalety obiektywów Sony z mocowaniem typu E.

Ustawianie ostrości
Szybki, dokładny system AF zapewniający dużą uniwersalność

Produkty Sony z mocowaniem typu E — obiektyw i aparat lub kamera — zapewniają w połączeniu maksymalną efektywność autofokusa nawet podczas zdjęć w formacie 4K 120p z małą głębią ostrości, na których wyraźnie widać nawet najmniejszą nieostrość. Siłowniki w systemie ustawiania ostrości obiektywów Sony z mocowaniem typu E wyróżniają się dużą mocą, która umożliwia błyskawiczne i wyjątkowo precyzyjne reakcje na sygnały z systemu AF kamery lub aparatu.

Linear Response MF — intuicyjna ręczna regulacja ostrości

Funkcja Linear Response MF pomaga twórczo i dokładnie posługiwać się funkcją ręcznej regulacji ostrości. W przeciwieństwie do standardowych obiektywów z elektronicznym mechanizmem regulacji ostrości, w których ostrość zmienia się w funkcji prędkości obrotu, funkcja Linear Response MF zmienia ustawienie ostrości liniowo, odpowiednio do kąta obrotu. Umożliwia to dokładne i powtarzalne ręczne ustawianie ostrości.

Profesjonalne ustawianie ostrości dzięki funkcji „Asysta AF”

Funkcja „Asysta AF” łączy automatyczną i ręczną regulację ostrości, otwierając przed producentami wideo nowe możliwości nagrywania ujęć. Pozwala ona operatorowi filmującemu z użyciem autofokusa celowo zmieniać ustawienie ostrości poprzez obracanie pierścienia regulacji ostrości. W przeciwieństwie do obsługi dotykowej „Asysta AF” umożliwia nieprzerwane przenoszenie ostrości w czasie zdjęć.

Minimalne „oddychanie” podczas przenoszenia ostrości

Obiektywy, aparaty i kamery Sony są projektowane wspólnie. Daje to możliwość automatycznej kompensacji pewnych właściwości optycznych, na przykład niewielkich zmian pola widzenia podczas ustawiania ostrości. Łącząc zgodne korpusy z obiektywami, można z łatwością uzyskać wspaniałe, idealne przejścia ostrości.

Nastawianie ogniskowej
Płynna, elektryczna regulacja zoomu — elastyczna produkcja

W odróżnieniu od obiektywów z ręczną regulacją zoomu obiektywy Sony z regulacją elektryczną pozwalają cicho, stabilnie zmieniać ogniskową i uzyskać płynność przejść, nawet bardzo powolnych. Zoom można ustawiać pierścieniem, dźwignią lub zdalnie.

Stabilizacja obrazu
Najlepsza stabilizacja obrazu podczas zdjęć z ręki

Najnowsze korpusy Sony mają wbudowany optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode, umożliwiający stabilne zdjęcia z ręki bez dodatkowego osprzętu. Ponieważ firma Sony sama projektuje swoje obiektywy i korpusy, ich połączenie zapewnia wyjątkową skuteczność stabilizacji.

Efektywna postprodukcja dzięki metadanym obiektywu

Wymiana danych między obiektywem a korpusem przyczynia się także do usprawnienia postprodukcji. Wbudowany w korpus żyroskop umożliwia zapis metadanych o drganiach. Z kolei programy komputerowe Sony Catalyst Browse / Catalyst Prepare pozwalają dobrać odpowiedni poziom automatycznej kompensacji drgań i niezbędnego przycięcia obrazu.

Zdjęcie osoby pracującej przy biurku na komputerze, z aparatem na biurku
Regulacja przysłony
Zdjęcie przedstawiające regulator przysłony na obiektywie
Bezproblemowa regulacja przysłony

Obiektywy Sony z mocowaniem typu E oferują profesjonalny standard regulacji przysłony. Wybrane modele pozwalają wyłączyć kliknięcia przysłony i regulować ją bezgłośnie i bezstopniowo przy użyciu pierścienia na obiektywie.

Większa ekspresja głębi ostrości

Połączenie kamery z wbudowanym elektronicznym filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej, na przykład FX6, z wybranymi obiektywami Sony pozwalającymi płynnie i cicho regulować przysłonę, umożliwia realizację filmowych przejść bokeh. Użytkownik może też sterować głębią ostrości bez zmiany ekspozycji.