h.ear™

Dzięki nowym klasycznym modelom
słuchacze odkryją swój własny styl

Jakie słuchawki spełniłyby wymagania indywidualistów, którzy cenią sobie styl? Nasza odpowiedź jest prosta: takie, które zapewniają doskonałą jakość dźwięku, czyli stylowe słuchawki o wysokiej rozdzielczości dźwięku, które urzekają swoją prostotą.

Możliwość słuchania we własnym stylu

Dla osób o silnym poczuciu tożsamości i konkretnych upodobaniach wybór stylowych słuchawek na co dzień powinien być teraz prosty. Podczas projektowania tej serii urządzeń wykorzystaliśmy wieloletnie doświadczenie w produkcji sprzętu audio.

Nowy sprzęt inspirowany niezwykłą prostotą

Opracowany przez nas sprzęt łatwo stanie się elementem codziennego ubioru, bez względu na upodobania związane z modą. Przede wszystkim chcieliśmy uniknąć dodatków, które mogłyby nie trafić w gust wszystkich odbiorców. Skupiliśmy się na tym, co najważniejsze podczas słuchania. Owocem tych rozważań był pomysł na jednolitość kształtu i koloru. Wszystkie elementy są ograniczone do minimum i wydają się scalać w jednorodną kolorystycznie obudowę, która staje się częścią indywidualnego stylu.

Twój własny
styl i dźwięk

Takuma, starszy dyrektor kreatywny

Osobom ceniącym sobie styl łatwiej jest dopasować do własnych upodobań urządzenie, w którym wszystkie elementy tworzą harmonijną całość. Aby zapewnić szerszemu gronu odbiorców rozwiązanie łączące w sobie wygodę słuchania z estetyką wizualną, połączyliśmy najważniejsze elementy w spójną całość, stawiając na minimalizm, kultowy wygląd i dopracowanie najistotniejszych szczegółów. Stworzyliśmy możliwie najprostsze wzornictwo. To nasze pierwsze rozwiązanie tego typu i jest ono idealnie dopasowane do każdego stylu.

h.ear on

Wygoda i doskonała jakości dźwięku w naturalnym wydaniu

Jakość i wygoda to najważniejsze cechy słuchawek. Aby je podkreślić, zastosowaliśmy skrajnie minimalistyczne wzornictwo. W słuchawkach nausznych konstrukcja obudowy wpływa na jakość dźwięku, a kształt nauszników umożliwia lepsze dopasowanie. Zmniejszyliśmy owal obudowy i nauszników, łącząc te elementy za pomocą najprostszych linii. W przeciwieństwie do większości modeli obręcze są zintegrowane z obudową, a słuchawki tworzą jednolitą całość od pałąka po nauszniki. Ściśle przylegające do skroni obręcze zapewniają doskonałe dopasowanie i zwarty wygląd. Dzięki tym detalom wzornictwa słuchawki są niezwykle uniwersalne pod względem stylistycznym.

Stawiamy na prostotę do tego stopnia, że na obudowie nie ma nawet logo Sony. Wszystkie śrubki są ukryte w starannie wykonanej obudowie. Składane nauszniki umożliwiają wygodne przenoszenie słuchawek w torbie, a ich metalowy zawias jest odpowiednio trwały. Te dopracowane w najmniejszych szczegółach słuchawki są naprawdę niezawodne.

h.ear in

Najważniejsze elementy w minimalistycznych kształtach

W przypadku słuchawek dousznych zależało nam na kształcie i rozmiarach, które umożliwią dyskretne dopasowanie, a zarazem doskonałą jakość dźwięku. Udało nam się uzyskać dźwięk w wysokiej rozdzielczości z zastosowaniem niewielkiego przetwornika akustycznego (9 mm), zachowując odpowiednią odległość pomiędzy nim a kanałem akustycznym. Całość umieściliśmy w atrakcyjnej kolorystycznie obudowie. Elementy niezbędne do uzyskania takiej jakości dźwięku przybierają prostą formę. Z zewnątrz całość prezentuje się elegancko — wkładki słuchawek charakteryzują się prostotą i gładkim wykończeniem.

Symfonia wzornictwa
i inżynierii

Yashiro, dyrektor artystyczny

Stosując dość radykalne podejście, zaprojektowaliśmy obręcze w taki sposób, aby przylegały praktycznie płasko do obudowy, umożliwiając odpowiednie dopasowanie do skroni. Wymagało to jednak wielu prób i błędów oraz niejednej konsultacji z naszymi inżynierami. To właśnie tej współpracy zawdzięczamy zarówno kształt, jak i funkcjonalność tych słuchawek, które stanowią klasykę w nowej odsłonie.

Wiele elementów, spójna kolorystyka

Eleganckie wzornictwo to także kolorystyka. Każde urządzenie występuje w jednolitym kolorze, który można łatwo dopasować do własnego stylu. Każdy element, od obudowy słuchawek po przewody, łączy w sobie całą gamę materiałów i elementów wykończeniowych w spójne kolorystyce. Przykładowo obudowa jest wykonana z aluminium, co zapewnia wysoką jakość dźwięku. Wymagany odcień i połysk uzyskujemy poprzez anodyzowanie, a następnie precyzyjnie skoordynowane czasowo procesy pokrywania farbą i chemicznego polerowania.
Plastikowy pałąk zapewnia lekkość, jednak dopasowaną do wykończenia kolorystykę otrzymujemy dopiero po położeniu trzech warstw – najpierw metalicznego srebra, potem koloru bazowego, a na koniec matowej powłoki wykończeniowej. Każdy element tworzymy inaczej, jednak odcień i połysk dobieramy tak, aby ze sobą współgrały. Nawet logo Sony pasuje do danego koloru, co dodatkowo upraszcza stylistykę.

Dostosowanie słuchawek do własnego stylu dzięki różnym wersjom kolorystycznym

Modna kolorystyka pozwala wyrazić własny styl. Zastosowaliśmy kolory trzeciorzędne, zarówno pod względem nasycenia, jak i odcieni. Wybraliśmy barwy stonowane, dość nietypowe jak na słuchawki, lecz niewątpliwie podyktowane modą. W przypadku odcieni barwę morską niektórzy mogą zinterpretować jako niebieską, a inni jako zieloną. Dlatego opracowaliśmy pięć nowych, rzucających się w oczy wersji kolorystycznych.
Każdą z barw starannie wybieramy z myślą o licznych indywidualnych stylach: kolory ceglastoczerwony i limonkowy są niezwykle wyraziste, morski błękit i kolor ciemnoróżowy charakteryzują się swobodną elegancją, a klasyczna czerń jest najbardziej uniwersalną opcją. Ponadto wzięliśmy pod uwagę rolę każdego koloru oraz ogólną równowagę całej palety tych barw. Oferujemy też odtwarzacze Walkman® w takich samych wersjach kolorystycznych, aby wraz ze słuchawkami tworzyły harmonijną całość, także w sensie wizualnym.


Atrakcyjne kolory
w całej gamie urządzeń

Aoyagi, projektant

W celu stworzenia oferty czterech dopasowanych kolorystycznie modeli słuchawek i odtwarzaczy Walkman®, musimy skoordynować wykończenie około 30 różnych części i materiałów. Jeśli pomnożyć to przez pięć wersji kolorystycznych, wychodzi nam 150. Dopasowywanie kolorów było zajęciem niezwykle pracochłonnym, zwłaszcza że zaangażowaliśmy w nie kilka fabryk. Wreszcie nasza bezkompromisowość przyniosła oczekiwany rezultat: słuchawki zachwycają elegancją i atrakcyjną kolorystyką. Funkcje i parametry techniczne zawsze będą miały znaczenie, ale można przecież wybierać produkty audio tak, jak wybieramy ubrania: na podstawie koloru, który nam się podoba.

Wierność przekazu
wobec wizji wzornictwa

Nasze albumy wewnętrzne z najważniejszymi elementami wizualnymi zawierają ekspresyjne obrazy i zdjęcia produktów. Pomagają one we właściwym wyrażaniu wizji projektantów w różnych produktach i ułatwiają przepływ informacji pomiędzy pracownikami zaangażowanymi w promocje. Są one także wspólnym rejestrem tego, co nienamacalne, a odczuwalne.

Atrakcyjna kolorystyka zadziwia już z chwilą otwarcia opakowania, które pełni ważną rolę przy zakupie produktu. Wnętrze opakowania współgra kolorystycznie ze słuchawkami.

Bez względu na wybrany model uzyskujemy spójne wrażenia wizualne. Nie skupiamy się na jednym produkcie, lecz opracowujemy całą ich gamę. Także sama nazwa serii, h.ear, która odbiega od numerycznych konwencji nazewniczych, jest wyrazem naszego przemyślanego wzornictwa.

Ekspresja
i
indywidualność

Kitahara, dyrektor artystyczny

Cechą, która odróżnia słuchawki z serii h.ear od większości innych słuchawek Sony, jest efektowne wzornictwo. Jakość dźwięku to dopiero początek. Ponieważ cenimy sobie słuchanie w dobrym stylu, w przypadku systemów audio w pierwszej kolejności kładziemy nacisk na modę i indywidualność, a potem na najwyższą wydajność i parametry urządzeń. Kształty i kolory słuchawek pozwalają pozostać w zgodzie z własnym stylem.

Słuchawki h.ear hi-res pozwalają wyrazić własny styl. Te nowe klasyczne urządzenia firmy Sony gwarantują szerszemu gronu odbiorców jeszcze lepsze wrażenia przy słuchaniu na co dzień.