Obiektyw

Mocowanie obiektywu
Mocowanie typu E
Współpraca z obiektywami
Obiektywy Sony z mocowaniem typu E

Przetwornik obrazu

Typ przetwornika
35 mm
Typ przetwornika
Pełnoklatkowy (35,6 x 23,8 mm) przetwornik obrazu Exmor® CMOS
Liczba pikseli (efektywnie)
Ok.12,2 MP
Liczba pikseli (całkowita)
Ok.12,4 MP
Format przetwornika obrazu
3:2
System ochrony przed kurzem
Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu

Zapis (fotografie)

Format zapisu (fotografie)
JPEG (zgodność z DCF 2.0, Exif 2.3, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3)
Rozmiar obrazu (piksele), 3:2
APS-C L: 2768 x 1848 (5,1M), M: 2128 x 1416 (3,0M), S: 1376 x 920 (1,3M), Pełna klatka 35 mm L: 4240 x 2832 (12M), M: 2768 x 1848 (5,1M), S: 2128 x 1416 (3,0M)
Rozmiar obrazu (piksele), 16:9
APS-C L: 2768 x 1560 (4,3M), M: 2128 x 1200 (2,6M), S: 1376 x 776 (1,1M), Pełna klatka 35 mm L: 4240 x 2384 (10M), M: 2768 x 1560 (4,3M), S: 2128 x 1200 (2,6M)
Rozmiar obrazu (piksele), panorama
Szeroki kąt: poziomo 12 416 x 1856 (23M), pionowa 5536 x 2160 (12M), Standardowa: poziomo 8192 x 1856 (15 MP), pionowo 3872 x 2160 (8,4 MP)
Tryby jakości obrazu
RAW, RAW + JPEG, JPEG Extra Fine, JPEG Fine, JPEG Standard
Zapis w formacie RAW
14-bitowy
Format RAW bez kompresji
TAK
Efekty zdjęciowe
13 trybów: Posteryzacja (kolor, cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R, G, B, Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat, high-key: miękki, miękka ostrość, obraz HDR, obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura, akwarela, ilustracja
Styl twórczy
Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia (Kontrast (–3 do +3), Nasycenie barw (–3 do +3), Ostrość (–3 do +3)) (dostępna również pamięć stylu 1 – 6)
Funkcje zakresu dynamicznego
Wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR: Automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1,0 EV do 6,0 EV z krokiem 1,0 EV)
Przestrzeń barw
Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodne z technologią TRILUMINOS Color

Zapis (film)

Format zapisu
XAVC S / zgodność z formatem AVCHD 2.0, MP4
Kompresja filmu
XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264; AVCHD: MPEG-4 AVC/H.264; MP4: MPEG-4 AVC / H.264
Format zapisu dźwięku
AVCHD: Dolby Digital (AC-3), 2 kanały; Dolby Digital Stereo Creator, MP4: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały, XAVC S: LPCM 2 kanały
Rozmiar obrazu (piksele)
AVCHD: 1920 × 1080 (60p, 28 Mb/s, PS / 60i, 24 Mb/s, FX / 60i, 17 Mb/s, FH / 24p, 24 Mb/s, FX / 24p, 17 Mb/s, FH), MP4: 1920 × 1080 (60p/28 Mb/s, 30p/16 Mb/s), 1280 x 720 (30p/6 Mb/s), XAVC S 4K: 3840 × 2160 (30p / 100 Mb/s, 30p / 60 Mb/s, 24p / 100 Mb/s, 24p / 60 Mb/s), XAVC S HD: 1920 × 1080 (60p / 50 Mb/s, 30p / 50 Mb/s, 24p / 50 Mb/s, 120p / 100 Mb/s, 120p / 60 Mb/s)
Rozmiar obrazu (piksele), PAL
AVCHD: 1920 × 1080 (50p, 28 Mb/s, PS / 50i, 24 Mb/s, FX / 50i, 17 Mb/s, FH / 25p, 24 Mb/s, FX / 25p, 17 Mb/s, FH), MP4: 1920 × 1080 (50p/28 Mb/s, 25p/16 Mb/s), 1280 x 720 (25p/6 Mb/s), XAVC S 4K: 3840 × 2160 (25p / 100 Mb/s, 25p / 60 Mb/s), XAVC S HD: 1920 × 1080 (50p / 50 Mb/s, 25p / 50 Mb/s, 100p / 100 Mb/s, 100p / 60 Mb/s)
Nagrywanie z dużą szybkością klatek
NTSC: 1920 x 1080 (24p/12 Mb/s, 30p/16 Mb/s), PAL: 1920 x 1080 (25p/16 Mb/s)
Profile obrazu
Tak (wył. / PP1–PP9) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru (film, zdjęcie, kino, pro, matryca ITU709, czerń i biel, S-Gamut, S-Gamut3.Cine, S-Gamut3), nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie
Funkcje filmu
Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, wyświetlanie informacji HDMI (włączanie/wyłączanie), kod czasowy/bity użytkownika, profile obrazu, style twórcze, efekty wizualne, sterowanie zapisem, zapis filmu w dwóch formatach, wstawianie znaczników, przełącznik PAL/NTSC, wspomaganie wyświetlania gamma
Przestrzeń barw
Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour

Wyjście „czystego” sygnału HDMI

Wyjście „czystego” sygnału HDMI
NTSC: 3840 x 2160 (30p/24p) / 1920 x 1080 (60p/24p) / 1920 x 1080 (60i), YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów, PAL: 3840 x 2160 (25p) / 1920 x 1080 (50p) / 1920 x 1080 (50i), YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów

Nośnik danych

Obsługiwane nośniki nagrań
Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick Micro(M2), karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC,
Gniazdo na nośniki danych
Wieloformatowe gniazdo na karty Memory Stick Duo / SD

Redukcja szumów

Redukcja szumów
Przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; Przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona
Wieloklatkowa redukcja szumów
Automatyka / ISO 100 do 409600

Balans bieli

Tryby balansu bieli
Automatyczny / światło dzienne / cień / chmury / wolfram / świetlówki (ciepła biel / zimna biel / biel dzienna / światło dzienne), lampa błyskowa / pod wodą / temperatura barwowa (2500 – 9900 K) i filtr barw (G7 do M7: 57 stopni, A7 do B7: 29 stopni) / własny / pod wodą
Mikrokorekty automat. balansu bieli
G7 do M7 (57 stopni), A7 do B7 (29 stopni)
Bracketing
3 klatki, do wyboru poziom H/L

Ostrość

Sposób nastawiania ostrości
Autofokus z detekcją kontrastu
Pola ostrości
169 pól (system AF z detekcją kontrastu)
Zakres czułości ostrości
EV -4 – 20 (przy odpowiedniku ISO 100, z założonym obiektywem F2,0)
Tryb AF
Pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny
Strefa wyznaczania ostrości
Szeroka (169 pól AF z detekcją kontrastu) / centralna / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika / śledzenie ostrości (szeroka / strefowa / środkowa / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika))
Inne funkcje
Śledzenie ostrości, nastawianie ostrości na oczy, blokada ostrości; Czujnik zbliżenia oka i mikrokorekta AF (obie funkcje dostępne tylko po założeniu opcjonalnego adaptera LA-EA2 lub LA-EA4), światło wspomagające AF (wbudowane, typ: LED, zasięg: ok. 0,30–3m), WŁ. SYSTEM AF

Ekspozycja

Typ pomiaru
Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref
Czujnik pomiarowy
Przetwornik Exmor™ CMOS
Zakres czułości pomiaru
EV -3 – 20 (przy odpowiedniku ISO 100, z założonym obiektywem F2,0)
Tryb pomiaru
Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy
Tryby ekspozycji
AUTO (iAUTO/lepsza automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczny (M), wybór sceny, panorama, film / duża częstotliwość odświeżania (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) / preselekcja przysłony (A) / preselekcja czasu migawki (S) / ręczny (M))
Tryby tematyczne
Portret, krajobraz, makrofotografia, akcja w sporcie, zachód słońca, portret nocą, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu, wyraźny ruch
Kompensacja ekspozycji
+/- 5,0 EV (krok co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: +/-3,0 EV, co 1/3 EV
Automatyczny bracketing ekspozycji
Bracketing: Pojedynczy/bracketing: Ciągły, 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV.
Pamięć ekspozycji (AE Lock)
Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Możliwość wyłączenia w menu.
Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji)
Fotografie: ISO 100-102400 (z możliwością rozszerzenia do ISO 50-409600), automatyczna (ISO 100-12800, z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy), filmy: Odpowiednik ISO 100-102400 (z możliwością rozszerzenia do odpowiednika ISO 100-409600), automatyczna (ISO 100-12800, z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy), filmy:

Wizjer

Typ wizjera
Wizjer elektroniczny XGA OLED 1,3 cm (typ 0,5"), kolorowy
Liczba punktów
2 359 296 punktów
Regulacja jasności (wizjer)
Automatyczna, ręczna (5 ustawień od -2 do +2)
Regulacja temperatury barwowej
Ręczna (5 ustawień)
Pokrycie kadru
100%
Powiększenie
Około 0,78x (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1m-1)
Korekcja dioptryczna
-4,0 do +3,0 mstyle name="sup"-1/style
Odległość od oka
Ok. 23 mm od soczewki wizjera; 18,5 mm od ramki wizjera przy -1 mstyle name="sup"-1/style(norma Camera & Imaging Products Association)
Wyświetlacz wizjera
Wyświetlacz graficzny / wyświetlanie wszystkich informacji / brak informacji / histogram / poziomica cyfrowa
Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt
Włączanie/wyłączanie

Ekran LCD

Typ monitora
7,5 cm (3,0"), TFT
Całkowita liczba punktów
1 228 800 punktów
Regulacja jasności (LCD)
Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody
Regulacja kąta
Maksymalnie około 107° w górę, 41° w dół
Wybór wyświetlacza (wizjer/LCD)
Automatyczny/ręczny
Wyświetlacz LCD
Wyświetlacz graficzny / wyświetlanie wszystkich informacji / brak informacji / histogram / cyfrowa poziomica aparatu / informacje o obrazie w trybie wizjera
Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt (LCD)
Włączanie/wyłączanie
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości
Pełna klatka 35 mm: 4,2x, 8,3x, APS-C: 2,7x, 5,4x
Zebra
Tak (wybieranie poziomu + zakres lub dolny limit jako ustawienie własne)
Wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów przy ręcznym nastawianiu ostrości
Tak (poziom: duży/średni/mały/wył., kolor: biały/czerwony/żółty)

Inne funkcje

Rozpoznawanie twarzy
Włączone/włączone (rejestracja twarzy), wyłączona, rejestracja twarzy, wybieranie twarzy (maks. liczba wykrywanych twarzy: 8)
Funkcja automatycznego kadrowania
TAK
Clear Image Zoom
Fotografie/filmy: Około 2x
Inteligentny zoom (fotografie)
M: Ok. 1,5x, S: Około 2,0x
Zoom cyfrowy (fotografie)
Około 4x
Zoom cyfrowy (filmy)
Około 4x
PlayMemories Camera Apps™
TAK
Kompensacja cech obiektywu
Winietowanie, aberracja chromatyczna, dystorsja
Regulacja zoomu przez obrót pierścienia sterowania
TAK
Procesor obrazu
BIONZ X™

Migawka

Typ migawki
Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa
Czas otwarcia migawki
Fotografie: 1/8000 do 30 s i B; filmy: 1/8000 do 1/4 (1/3 kroku), NTSC: Do 1/60 w trybie AUTOMATYCZNYM (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki), PAL: Do 1/50 w trybie AUTOMATYCZNYM (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki)
Czas synchronizacji z lampą błyskową
1/250 s
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny
Tak (włączanie/wyłączanie)
Cicha praca
Tak (włączanie/wyłączanie)

Stabilizacja obrazu

SteadyShot
Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu)
Efekt kompensacji
4,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona

Kontrola błysku

Sterowanie lampą błyskową
Przedbłysk TTL
Kompensacja mocy błysku
+/-3,0 EV (co 1/3 lub 1/2 EV)
Bracketing lampy błyskowej
3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV.
Tryby pracy lampy błyskowej
Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji , bezprzewodowe
Współpraca z lampą zewnętrzną
Lampa błyskowa do systemu Sony α przeznaczona do stopki Multi Interface Użyj adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą.
Blokada mocy błysku
TAK

Mechanizm

Tryby zapisu
Pojedynczy, ciągły, ciągły z priorytetem szybkości, samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing (ciągły, pojedynczy, balans bieli, DRO)
Samowyzwalacz
10 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 2 s opóźnienia / Ciągły z samowyzwalaczem (3 klatki po 10 s / 5 klatek po 10 s / 3 klatki po 5 s / 5 klatek po 5 s / 3 klatki po 2 s / 5 klatek po 2 s) / Bracketing z samowyzwalaczem (wył. / 2 s opóźnienia / 5 s opóźnienia / 10 s opóźnienia)
Szybkość (maks., w przybl.)
Tryb ciągły z priorytetem szybkości: Maks. 5 kl./s; zdjęcia seryjne: Maks. 2,5 kl./s
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona)
Tryb ciągły z priorytetem szybkości: 64 klatki (JPEG Extra Fine L), 200 klatek (JPEG Fine L), 200 klatek (JPEG Standard L), 31 klatek (RAW), 26 klatek (RAW i JPEG), XX klatki/klatek (RAW (bez kompresji)), XX klatki/klatek (RAW (bez kompresji) i JPEG), Tryb ciągły: 100 klatki (JPEG Extra Fine L), 200 klatek (JPEG Fine L), 200 klatek (JPEG Standard L), 59 klatek (RAW), 34 klatek (RAW i JPEG), XX klatki/klatek (RAW (bez kompresji)), XX klatki/klatek (RAW (bez kompresji) i JPEG)

Odtwarzanie

Tryby odtwarzania
Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem Y RGB i ostrzeżeniem o światłach / cieniach lub bez tych informacji), indeks 9/25 klatek, tryb wyświetlania w powiększeniu (maksymalne powiększenie L: 13,3x, M: 8,7x, S: 6,7x), automatyczny podgląd (10/5/2 s, wył.), obrót obrazu (automatyczny/ręczny/wył.), pokaz slajdów, przesuwanie panoramy, wybór folderu (fotografie / data / MP4 / AVCHD / XAVC S HD / XAVC S 4K), przewijanie w przód/w tył (film), kasowanie, ochrona

Interfejs

Złącze komputerowe
Pamięć masowa, MTP, zdalne sterowanie z komputera
Złącze Multi / Micro Usb
Tak
Bezprzewodowa sieć LAN (wbudowana)
Odtwarzanie zdjęć i filmów na smartfonach, komputerach i telewizorach, Zgodność z Wi-Fi®, IEEE 802.11b/g/n (pasmo 2,4 GHz)
NFC
Tak (zgodność ze znacznikami NFC Forum typu 3, zdalne sterowanie jednym dotknięciem, udostępnianie jednym dotknięciem)
Wyjście HD
Mikrozłącze HDMI (typ D), BRAVIA® Sync (menu link), technologia PhotoTV HD, rejestrowanie filmu w formacie 4K, wyświetlanie fotografii w formacie 4K
Stopka Multi Interface
TAK
Inne
Zgodność ze stopką akcesoriów z automatyczną blokadą przy zastosowaniu dostarczanego w komplecie adaptera stopki, gniazdo mikrofonowe (mini jack stereo 3,5 mm); gniazdo słuchawkowe (mini jack stereo 3,5 mm); złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym

Dźwięk

Mikrofon
Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub mikrofon ECM-XYST1M / adapter XLR-K2M (sprzedawane oddzielnie)
Głośnik
Wbudowany, monofoniczny

Drukowanie

Obsługiwane standardy
Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF

Funkcja użytkownika

Typ funkcji użytkownika
Ustawienia przycisków użytkownika, programowalne ustawienie
Funkcja pamięci
Tak (2 zestawy)

Zasilanie

Dostarczany akumulator
Akumulator NP-FW50
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie)
Około 310 zdjęć (wizjer) / około 370 zdjęć (ekran LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
Wydajność akumulatora (filmy)
Rzeczywisty : Ok. 45 minut (wizjer) / około 60 minut (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) Ciągły : Ok. 95 minut (wizjer) / około 100 minut (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
Zasilanie zewnętrzne
Zasilacz sieciowy AC-PW20 (sprzedawany oddzielnie)

Wymiary i waga

Wymiary (szer. x wys. x gł.)
126,9 × 95,7 × 60,3 mm
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci)
584 g (sam korpus) / 627g (z akumulatorem i nośnikiem Memory Stick PRO Duo)

Inne

Temperatura w środowisku pracy
0°C – 40°C

WiFi® & NFC

Łączność bezprzewodowa i sieciowa
Technologia NFC umożliwiająca wybieranie funkcji jednym dotknięciem

Zawartość opakowania

  • Akumulator NP-FW50
  • Osłona przewodu
  • Zasilacz sieciowy AC-UUD11
  • Ładowarka BC-VW1
  • Pasek na ramię
  • Przykrywka korpusu
  • Osłona stopki akcesoriów
  • Muszla oczna
  • Przewód micro USB
Placeholder

Cechy

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Niezwykła czułość, szeroki zakres dynamiczny.

Dzięki czułości nawet do ISO 409600 oraz bardzo dużemu zakresowi dynamicznemu model α7S II mogę nagrywać oszałamiająco szczegółowe obrazy w niemal każdym warunkach oświetleniowych. Niesamowita wyrazistość i brak szumów na zdjęciach i w filmach pomaga osiągnąć żądane rezultaty.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Usprawniony czujnik Exmor CMOS

Zdjęcia i filmy o bogatszej, bardziej naturalnej gradacji. Pełnoklatkowy (typu 35 mm, 12,2 megapiksela) przetwornik obrazu osiąga szeroki zakres dynamiczny przy niskim poziomie szumów dzięki szerokiemu zakresowi czułości (ISO 50-4096001). Duże piksele, konstrukcja „gapless on chip” obiektywu oraz inne usprawnienia przechwytywania światła umożliwiają korzystanie z bardzo krótkich czasów migawki przy słaby oświetleniu.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Inteligentny i szybki procesor obrazu BIONZ Xâ„¢

Nowy, dopracowany algorytm przetwarzania obrazu zawarty w procesorze BIONZ X optymalizuje pracę czujnika obrazu, co pozwala osiągnąć doskonałe odwzorowanie szczegółów na zdjęciach i filmach przy wszystkich zakresach czułości. Procesor obrazu zapewnia drobiazgową jakość pozbawioną szumów już od średnich do wysokich ustawień czułości.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Nagrywanie filmów w formacie 4K i XAVC S

Model α7S II potrafi nagrywać filmy 4K (QFHD: 3840 x 2160) bez dodatkowych akcesoriów w formacie pełnoklatkowym. Odczyt wszystkich pikseli matrycy bez łączenia pikseli w grupy zapewnia filmy 4K i pozwala ograniczyć morę i efekt „schodków”. Wsparcie dla formatu XAVC S pozwala nagrywać firmy 4K przy maksymalnie 100 Mb/s, co gwarantuje szczegółowy obraz bez zakłóceń kompresyjnych. * Nagrywanie na dysk wewnętrzny oraz wyjście HDMI w rozdzielczości 4K są dostępne w formacie pełnoklatkowym.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

S-Gamut3.Cine/S-Log3 i S-Gamut3/S-Log3

Dzięki tym nowym profilom zakres dynamiczny można zwiększyć nawet o 1300%, co upłynnia gradacje oraz ułatwia korekcję oraz obróbkę kolorów. Reprodukcja odcieni gamma S-Log3 działa lepiej od cieni do półtonów (18% szarości). Wrażenie robi 14 stopni przysłony przy ustawieniu S-Log3. Kompresja S-Gamut3.Cine odwzorowuje szeroki zakres przestrzeni kolorów DCI-P3. S-Gamut3 odwzorowuje niemal wszystkie kolory nadające się do archiwizacji.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Funkcje filmowe pomagają profesjonalistom

Nowe funkcje, takie jak nagrywanie Full HD z 120 kl./s, nagrywanie przy 4x/5x zwolnionym tempie oraz wspomaganie wyświetlania gamma, które dołączają do usprawnionej funkcji zebra, kodu czasowego oraz bitów użytkownika, sprawiają, że model α7S II nadaje się do profesjonalnego systemu produkcyjnego. Dzięki temu daje Ci jeszcze więcej możliwości nagrywania poruszających obrazów.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Wbudowany 5-osiowy system stabilizacji

Ten system pozwala wydłużyć czas migawki nawet o 4,5 stopnia , co kompensuje pięć typów wstrząsów aparatu. Aparat łączy w sobie doskonałą stabilizację obrazu oraz czułość na światło, dzięki czemu można wykorzystywać szerszy zakres szybkości migawki/czułości ISO/ustawień przesłony i lepiej wyrazić, co chcesz ująć na zdjęciu lub filmie.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Szybki, inteligentny system AF przy poziomach tak niskich jak EV -4

Dzięki 169 punktom AF (25 punktów wykrywania kontrastu plus dziewięć centralnych punktów AF podzielonych na 16 segmentów, co daje łącznie 25+(9x16)) ten szybki, dokładny system zapewnia dokładne wykrywanie obiektu przy robieniu zdjęć nawet przy słabym oświetleniu (nawet do EV -4). A ponadto AF jest dwa razy szybszy przy nagrywaniu filmów HD niż miało to miejsce z α7S.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

wizjer XGA OLED Tru-Finder z powiększeniem 0,78x

Najlepsze na świecie powiększenie i powłoka ZEISS® T* zapewniają temu wizjerowi doskonałą wyrazistość oraz kontrast przy minimalnym odbiciu. Wizjer natychmiastowo pokazuje kompensację ekspozycji, balans bieli oraz inne ustawienia. Za pomocą wizjera możesz także skorzystać z funkcji wspomagania wyświetlania gamma i zebra.

Obsługuje 14-bitowy format RAW bez kompresji

Nowa zgodność z 14-bitowym formatem RAW bez kompresji umożliwia wybór optymalnego formatu dopasowanego do potrzeb. Kamera zapewnia wspaniałą jakość przejść tonalnych umożliwiającą zmaksymalizowanie korzyści wynikających z zastosowania szerokiego zakresu dynamicznego przetwornika obrazu.

Cicha praca

Tryb cichej pracy pozwala wyciszyć dźwięk migawki, gdy wymagana jest praca w ciszy, na przykład przy nagrywaniu dzikich zwierząt lub koncertów. Z tej funkcji można korzystać w raz ze zdjęciami seryjnymi do 5 kl./s , dzięki czemu nie przegapisz ważnego ujęcia. Można ją przypisać do przycisku programowalnego i szybko włączać.

Łączność Wi-Fi / NFC ułatwia udostępnianie

Dzięki łączności Wi-Fi i NFC (Near Field Communication) wbudowanej w aparat α7R II można natychmiast przesyłać zdjęcia lub filmy MP4 do smartfonów lub tabletów z obsługą komunikacji NFC. Wystarczy dotknąć urządzenia aparatem. Następnie można równie łatwo przesłać zdjęcie lub film do ulubionego portalu społecznościowego.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Capture One (dla Sony)

Capture One Express (dla Sony) to nagradzane oprogramowanie do edycji obrazów umożliwiające obróbkę wysokiej jakości zdjęć w formacie RAW i łatwe zarządzanie plikami obrazów, a także zapewniające zaawansowane narzędzia edycyjne. Capture One Pro (dla Sony) daje dostęp do większej liczby narzędzi do obróbki grafiki oraz funkcji fotografowania aparatem podłączonym do komputera.

Pobierz za darmo (przejdź na stronę Phase One)

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

120 kl./s Full HD i nagrywanie w 4x/5x zwolnionym tempie

Model α7S II posiada system indywidualnego odczytu wszystkich pikseli bez ich łączenia w grupy, może nagrywać przy 120 kl./s (100 kl./s) oraz ma niezrównaną czułość. Dzięki temu może nagrywać pełnoklatkowe filmy Full HD z minimum zakłóceń. Funkcja nagrywania z 120 kl./s (100 kl./s) pozwala też nagrywać filmy w 4x/5x zwolnionym tempie w formacie 30p (25p) lub r 24p.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Nowa funkcja wspomagania wyświetlania gamma

Ta nowa funkcja pozwala oglądać obraz o naturalnym kontraście w trakcie nagrywania z ustawieniem gamma S-Log. Konwertuje ona S-Log2 i S-Log3 do gamma ITU709 (800%), co pozwala kontrolować obraz lub sprawdzać ostrość w trakcie powiększania obrazu na ekranie LCD lub wizjerze.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Udoskonalona funkcja zebry

Ta funkcja ułatwia monitorowanie ekspozycji, zwłaszcza przy ustawieniu gamma S-Log. Wystarczy wybrać docelowy poziom sygnału wideo od 0 do 109, przypisać do niego zakres, a wzór w pasy wskaże obszary obrazu, które osiągają wskazany cel lub zakres. Szerszy wybór poziomów sygnału wideo oraz możliwość przypisana zakresu ułatwia regulację ekspozycji.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Profile obrazu

Możliwość dostosowania wyglądu filmu jeszcze przed jego nagraniem przez zmianę jego cech za pomocą ustawień profili obrazu dla gradacji, korekty kolorów oraz szczegółowości. Można zapisać i przywoływać do dziewięciu profili (PP1-PP9) dostosowanych parametrów wraz z innymi ustawieniami, w tym nowymi dla S-Gamut3.Cine/S-Log3 i S-Gamut3/S-Log3.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Wyjście „czystego” sygnału HDMI

Funkcja obsługuje rozdzielczość 4K oraz Full HD i umożliwia przesyłanie nieskompresowanego materiału filmowego do zewnętrznego urządzenia nagrywającego lub monitora. Obraz może być zapisywany w aparacie, nawet gdy sygnał jest przesyłany za pomocą tej funkcji. Dołączone zabezpieczenie przewodu chroni gniazda i zapobiega przypadkowemu rozłączaniu przewodu — można nagrywać i fotografować bez przeszkód.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Solidna obudowa ze stopu magnezu

Zaprojektowany z myślą o niezawodności i stabilności, kompaktowy korpus aparatu α7S II został wyprodukowany tak, by wytrzymać przeciwności związane z fotografowaniem w plenerze dzięki swojej konstrukcji wewnętrznej i pokrywom (górnej, przedniej i tylnej) z wytrzymałego stopu magnezu.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

500 000 cykli wytrzymałości migawki

Migawka aparatu przeszła test wytrzymałości składający się z 500 000 cykli dzięki mechanizmowi przerywania migawki, który zmniejsza wibrację tylnej/przedniej zasłony o nawet 50% , co minimalizuje wstrząsy aparatu, rozmazanie obrazu oraz dźwięk migawki. Wykorzystanie elektronicznych zasłony przedniej jeszcze bardziej zmniejsza wibracje

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Starannie zaprojektowany system obsługi

Elementy sterujące są elegancko wykonane i pozwalają na intuicyjną obsługę oraz natychmiastową regulacje, nawet przy korzystaniu z wizjera. Przednie i tylne pokrętła zostały dopracowane i ustawione tak, aby ułatwić obsługę i obracanie. Ponadto, nowy mechanizm blokowania pokrętła trybów zapobiega przypadkowym zmianom trybu.

Minimalny czas otwarcia migawki dla trybu ISO Auto

Zapobiegaj rozmyciom ruchomych obiektów, ustawiając czas otwarcia migawki tak, by czułość ISO zmieniała się po wybraniu opcji ISO AUTO (w trybie P, A lub wieloklatkowej redukcji szumów).

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Bardziej precyzyjna regulacja balansu bieli

Aparat α7S II oferuje więcej stopni regulacji balansu bieli (dwukrotnie więcej na osi od bursztynowego do niebieskiego; czterokrotnie więcej na osi od zielonego do purpurowego) od α7S, więc możesz dokładniej regulować balans bieli, uzyskując wyższą precyzję i bardziej naturalne kolory.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Zawsze pamiętaj o ostrości

Niezwykle dokładna funkcja Eye AF (w trybie AF-C) nieustannie ustawia ostrość na oku fotografowanej osoby, nawet jeśli ta osoba się porusza. To niezawodne narzędzie skutecznie pomaga robić świetnie wyostrzone portrety i unikać nieudanych zdjęć.

Rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika

Do wyboru obszaru AF dodano rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika. Jeśli wybrany punkt AF nie został umieszczony na obiekcie, aparat α7S II ustawi automatycznie ostrość, używając punktów AF wokół wybranego punktu.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Współpraca z szerokim wachlarzem obiektywów

5-osiowy system stabilizacji obrazu znakomicie ułatwia fotografowanie i nagrywanie z ręki. Kompensuje drgania w przypadku większej liczby mocowanych obiektywów. Zastosowane w modelu α7S II mocowanie typu E cechuje się małą odległością między tylnym pierścieniem obiektywu a przetwornikiem obrazu. W praktyce oznacza to możliwość korzystania z różnorodnych obiektywów.

Regulacja jasności

Na przykład funkcję rozjaśniania obrazu przez zmianę czasu otwarcia migawki można przypisać do programowalnego przycisku, co ułatwi dostęp do niej podczas fotografowania rozgwieżdżonego nieba lub innych, ciemnych scen.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Funkcja powiększania obrazu przy nastawianiu ostrości i wyróżniania krawędzi wyostrzonych obiektów

Obraz można powiększyć, aby uprościć ręczną regulację ostrości — podczas fotografowania i nagrywania filmów. Ponadto można włączyć funkcję wyróżniania krawędzi wyostrzonych obiektów, która zaznacza kolorem najostrzejsze obszary obrazu, szybko potwierdzając ustawienie ostrości.

Zasilanie przez USB

Aparat α7S II można zasilać z komputera lub przenośnego akumulatora przez złącze USB. Pozwala to oszczędzać akumulator aparatu i wydłuża potencjalny czas pracy z aparatem. Gdy aparat zostanie wyłączony, to samo połączenie USB może ładować akumulator.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Styl twórczy

Ustawienia stylów twórczych uwydatniają charakter danej sceny. Wybierz jedno z 13 ustawień (żywy, portret itp.), a aparat automatycznie wyreguluje parametry obrazu. Możliwe jest także precyzyjne dostosowanie kontrastu, nasycenia barw i ostrości do indywidualnych potrzeb.

Efekty zdjęciowe (13 trybów)

Codzienne zdjęcia zmienią się w dzieła sztuki dzięki innowacyjnym efektom zdjęciowym, które zmieniają parametry aparatu i korzystają z zaawansowanego przetwarzania obrazu. Większość efektów oferuje pogląd na żywo. Dostępnych jest 13 trybów, w tym zabawkowy aparat, posteryzacja, malowidło HDR, miniatura, akwarela i ilustracja.

Serwis PlayMemories Camera Apps zapewnia dodatkowe możliwości personalizacji

Serwis z aplikacjami Sony do pobrania umożliwia dodawanie funkcji i opcji do aparatu. Znajdują się w nim aplikacje do obróbki zdjęć i filmów, dzięki którym możesz z łatwością zrealizować swoją twórczą wizję, i wiele innych, np. umożliwiających używanie smartfona do zdalnego sterowania aparatem. Uwaga: Dostępność usług zależy od regionu.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Współpraca z iMovie i Final Cut Pro X

Produkt jest zgodny z aplikacjami Final Cut Pro X oraz iMovie.

Aparat α7S II z mocowaniem typu E i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu: obraz

Imaging Edge™ Remote, Viewer i Edit

Skorzystaj z aplikacji Imaging Edge na komputer, aby poprawić wyniki swojej pracy. Użyj „Remote”, by kontrolować i monitorować nagrywanie w czasie rzeczywistym. „Viewer” umożliwia szybki podgląd, ocenę i wybranie zdjęć z biblioteki, a „Edit” pozwala na przekształcenie danych RAW na wysokiej jakości zdjęcia. Wykorzystaj w pełni pliki Sony RAW i skuteczniej zarządzaj swoim procesem produkcji.

Dowiedz się więcej