α1

TEN JEDYNY

Sony nieustannie stara się pokonywać ograniczenia w przetwarzaniu obrazu, wprowadzając innowacyjne technologie, które w niespotykany dotąd sposób łączą rozdzielczość, szybkość i intuicyjną obsługę. Aparat α1 zapewnia nowe właściwości obrazu, efektywne sposoby pracy i wyższy poziom twórczej swobody.

Dostępna jest nowa wersja oprogramowania.
4 zdjęcia o różnej tematyce
Galeria zdjęć z aparatu α1
Misja α

Misja α to dawanie twórcom energii do urzeczywistniania marzeń. Aparat α1 jest jak dotąd najsilniejszym tego wyrazem.

50 megapikseli przy 30 kl./s

Najnowsza technologia Sony zapewnia niezrównaną szybkość i rozdzielczość, tworząc nowe możliwości twórcze i metody pracy. 

Kolarz pokonujący zakręt
Fantastyczne połączenie rozdzielczości i szybkości
Fale uderzające w skały
Oszałamiająca jakość obrazu
Lis patrzący przed siebie
Niezrównany system AF
Filmowanie aparatem α1
Nieznane dotąd możliwości filmowania
Praca przy komputerze w studiu
Kontrola i niezawodność w każdej scenie
Fotografowanie aparatem α1 w plenerze
Nowe rozwiązanie do zastosowań profesjonalnych
Rozdzielczość i szybkość
Kolarz na serii 30 zdjęć
50,1 megapiksela i nawet 30 klatek na sekundę

Aparat α1 nadzwyczajnie łączy wysoką rozdzielczość z dużą szybkością. Błyskawiczny odczyt danych z 50,1-megapikselowego przetwornika umożliwia zdjęcia seryjne w tempie do 30 kl./s — z użyciem migawki elektronicznej i śledzeniem AF/AE. Oto idealne narzędzie do fotografowania najbardziej ulotnych chwil.

Sekwencje zdjęć z zanikaniem i bez zanikania obrazu
Ciągły podgląd dzięki eliminacji zaników obrazu

Stała widoczność podglądanego obrazu umożliwia błyskawiczne reakcje. Zawartość wizjera elektronicznego jest odświeżana tak, by zmniejszyć opóźnienia podczas zdjęć seryjnych.
(A) Fotografowanie bez zaniku obrazu  (B) Fotografowanie z zanikiem obrazu

Obliczanie parametrów AF/AE 120 razy/sekundę

Szybki odczyt przetwornika pozwala wyznaczać parametry AF/AE 120 razy na sekundę nawet przy 30 kl./s i dokładnie śledzić ostrość obiektów w szybkim ruchu. Opóźnienie AE nie przekracza 0,033 s.
(1) Obliczenia AF/AE  (2) 60 razy/s  (3) 20 klatek/s

Walka dwóch jeleni
Cicha, niewibrująca migawka

Cicha migawka elektroniczna daje większe możliwości fotografowania w warunkach wykluczających hałas. Brak wibracji pomaga uzyskać wysoką jakość obrazu.

Przykłady zniekształceń spowodowanych liniowym przebiegiem migawki
Migawka niwelująca zniekształcenia

Szybki odczyt matrycy ogranicza deformacje fotografii, gdy używana jest migawka elektroniczna. Dzięki procesorowi BIONZ XRTM i dużemu buforowi są one około 1,5× mniejsze niż w modelu α9 II.
[1] Standardowa migawka elektroniczna  [2] Migawka niwelująca zniekształcenia

Koszykarz wykrywany przez system AF podczas wykonywania bloku
Brak migotania niezależnie od użytej migawki

Kolejna światowa nowość to eliminacja skutków migotania dla migawki elektronicznej i mechanicznej. W sztucznym świetle można teraz korzystać z zalet migawki elektronicznej i robić zdjęcia bez śladu migotania.
Kompensacja migotania [1] Wył.  [2] Wł.

Przetwornik obrazu CMOS Exmor RS
Pełnoklatkowy warstwowy przetwornik CMOS Exmor RS™ 50,1 MP z pamięcią

Warstwowa budowa pełnoklatkowego, 50,1-megapikselowego przetwornika obrazu wykonanego w technologii BSI pomaga uzyskać wysoką rozdzielczość i szybkość. Niezależne warstwy pikseli i obwodów oraz zaawansowana konwersja A/C przyspieszają przetwarzanie.

Procesor obrazu BIONZ XR
Nowa architektura i procesor obrazu BIONZ XR

Zaawansowana architektura nowego procesora BIONZ XR 8-krotnie zwiększa moc obliczeniową. Rezultat to wyjątkowa jakość obrazu i szybsze działanie systemu obsługi aparatu.

Zaawansowane funkcje lampy błyskowej zwiększające możliwości ekspresji
Portret modelki
Synchronizacja flesza z migawką elektroniczną

Duża szybkość odczytu warstwowego przetwornika obrazu CMOS umożliwia — po raz pierwszy w aparacie α — synchronizację lampy błyskowej z migawką elektroniczną. Podczas zdjęć z lampą można korzystać ze wszystkich zalet migawki elektronicznej.

Kolarz o zachodzie słońca
Dwa napędy migawki — synchronizacja z lampą do 1/400 s

Pierwszy na świecie podwójny napęd migawki umożliwia synchronizację z czasami do 1/400 s. Ułatwia to utrwalanie dynamicznych akcji i zapewnia nowe możliwości twórcze.

Niesamowite szczegóły
Niesamowita rozdzielczość i jakość obrazu

Nowy, 50,1-megapikselowy przetwornik CMOS Exmor RS łączy wysoką rozdzielczość i czułość z małą ilością szumu, zapewniając nawet 15-stopniowy zakres dynamiczny. Z kolei nowy procesor obrazu reprodukuje barwy jeszcze dokładniej niż poprzednie modele.

Nocny widok miasta w stonowanym oświetleniu
Szeroki zakres czułości ISO: od 100 do 32 000

W wykonanej w technologii BSI matrycy zniwelowano odstępy między soczewkami i zastosowano antyodblaskową powłokę ze szkła. W rezultacie mimo dużej liczby pikseli standardowy zakres ISO wynosi 100–32 000 z możliwością rozszerzenia do ISO 50–102 400.

Ilustracje zdjęć zrobionych w trybie pixel shift multi z kolorami RGB
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting

Można zrobić do 16 zdjęć z precyzyjnie wysterowaną stabilizacją obrazu w korpusie, po czym połączyć je w komputerze w jeden obraz o wyjątkowej rozdzielczości, kolorystyce i klimacie, liczący do 199 mln pikseli.
[1] Zwykłe zdjęcie  [2] Pixel Shift Multi Shooting (16 obrazów)

Dwa zdjęcia modelki zrobione z użyciem różnych profili koloru
„Twórczy wygląd” — bardziej zróżnicowana ekspresja

Funkcja „Twórczy wygląd” zapewnia 10 wstępnie zdefiniowanych ustawień, które pozwalają nadawać rejestrowanym zdjęciom i filmom różne „wyglądy”. Ustawienia te można wykorzystywać bezpośrednio lub dostosowywać do własnego zamysłu.

Ilustracja 5-osiowej stabilizacji obrazu
5-osiowy optyczny stabilizator w korpusie: 5,5 stopnia różnicy

Precyzyjny stabilizator obrazu z czujnikami żyroskopowymi i najnowszymi algorytmami pozwala wydłużyć czas otwarcia migawki o 5,5 stopnia, zapewniając jeszcze lepszy obraz.
(1) Obrót wokół osi pionowej  (2) Przechył góra/dół  (3) Przechył lewo/prawo

Bezkonkurencyjny system AF
Lecący ptak i obejmująca jego głowę ramka AF
System Real-time Eye AF do fotografowania ptaków

Dzięki zaawansowanej technologii rozpoznawania obiektów system Sony Real-time Eye AF dokładnie śledzi oczy ptaka i ustawia na nie ostrość, nawet gdy zmienia się kadrowanie lub ptak zrywa się do lotu. Ta nowatorska funkcja skutecznie rozwiązuje wiele problemów przy fotografowaniu ptactwa.

Niedźwiedź z okiem otoczonym ramką AF
Lepszy system Real-time Eye AF do zdjęć zwierząt

Funkcja ta, opracowana początkowo do fotografowania psów i kotów, wykorzystuje zaawansowane technologie rozpoznawania obiektów, by niezawodnie utrzymywać ostrość na oczach zwierzęcia — nawet obróconego do góry nogami.

Koszykarz z okiem otoczonym ramką AF
Funkcja Real-time Eye AF

System Real-time Eye AF aparatu α1 jest oparty na najnowocześniejszej technologii sztucznej inteligencji i ulepszonych algorytmach Fast Hybrid AF. Śledzenie oczu ludzkich i ustawianie na nie ostrości działa około 30% dokładniej niż w aparacie α9 II.

Narciarz z głową otoczoną ramką AF
Śledzenie w czasie rzeczywistym

Gdy wybierzesz obiekt i wciśniesz do połowy spust migawki, aparat zacznie automatycznie śledzić i utrzymywać ostrość. Włącz funkcję „Priotytet twarzy/oczu w AF”, by z pomocą sztucznej inteligencji efektywnie śledzić oczy ludzi, zwierząt lub ptaków.

Regiony czujnika AF pokrywające niemal cały obraz
Szybkie, dokładne śledzenie AF w szerokiej strefie

Umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej autofokus aparatu α1 wykorzystuje czuły, szybki i dokładny system wykrywania fazy. 50,1-megapikselowa matryca i procesor BIONZ XR umożliwiają użycie 759 pól AF z wykrywaniem fazy pokrywających około 92% kadru.

Nowe możliwości dla filmowców
Nagrania w formacie nowej generacji — 8K 30p

Nowy przetwornik i procesor BIONZ XR aparatu α1 pozwalają nagrywać nadzwyczaj realistyczne filmy w rozdzielczości 8K (7680 × 4320) 30p — cztery razy wyższej niż 4K — z systemami Real-time Tracking i Real-time Eye AF. Materiał filmowy 8K zwiększa elastyczność podczas montażu filmów 4K.

Nagrywanie filmów 4K z szybkością aż 120 kl./s

Aparat α1 pozwala na wewnętrzny zapis filmów 4K z szybkością do 120 kl./s i ich późniejsze płynne odtwarzanie w nawet pięciokrotnie zwolnionym tempie. Aby uzyskać jeszcze lepszy obraz, można wybrać 10-bitowe próbkowanie chrominancji 4:2:2, dostępne w trybach kompresji Long-GOP i Intra (All-I). Nowy przetwornik obrazu i procesor BIONZ XR przyczyniają się do zmniejszenia zniekształceń obrazu.

Ilustracja oversamplingu obrazu
Obraz 4K z niezależnym odczytem kompletu pikseli i oversampling 5,8K

Odczyt pełnoklatkowej matrycy w trybie Super 35 bez łączenia pikseli w grupy zapewnia około 2,3 razy więcej danych niż potrzeba do wygenerowania obrazu QFHD 4K. Rezultat to piękny wygląd obrazu i bogactwo szczegółów.
(A) 2,3 razy więcej informacji

Osoba wykonująca tradycyjny taniec japoński
10-bitowe próbkowanie chrominancji 4:2:2

10-bitowa dokładność, próbkowanie chrominancji 4:2:2, bardzo efektywny kodek MPEG-H HEVC/H.265, kodowanie intra-frame i inne cechy zwiększają elastyczność podczas edycji i zapewniają duży wybór końcowych formatów.

Ramka AF na lewym oku tancerki
Filmowanie z Real-time Eye AF i Real-time Tracking

Procesor BIONZ XR znacznie lepiej wykrywa obiekty, dzięki czemu dokładniej śledzi oczy ludzkie w szerszym zakresie ustawień głowy. Funkcja ta działa również w trybach nagrywania 8K i 4K 120p.

Krajobraz z podziałem na dwie połowy — o niskim i wysokim kontraście
Krzywe S-Log — zgodność z kamerami kinowymi

Można używać krzywych S-Log2 i S-Log3. S-Log3 zapewnia płynne, 10-bitowe przejścia tonalne i ponad 15-stopniowy zakres dynamiki. Obsługiwane są przestrzenie barw S-Gamut, S-Gamut3, i S-Gamut3.Cine.

Dwa obrazy z dłuższą i krótszą strzałką jako symbolami różnych czasów produkcji
Obsługa 10-bitowego formatu HLG 4:2:2

Filmy HDR w formacie HLG są zgodne z szeroką przestrzenią barw BT.2020. Można je bezpośrednio wyświetlać na telewizorach zgodnych z HDR (HLG). 10-bitowe nagrania HLG dokładnie oddają przejścia tonalne i szczegóły.
[1] Duża swoboda obróbki obrazu (wymagana korekcja barw)  [2] Obraz o wysokiej jakości niewymagający korekcji barw

Zewnętrzny przewód USB podłączony do aparatu α1
16-bitowe dane wyjściowe RAW

Aparat α1 z podłączonym przez HDMI zewnętrznym rejestratorem umożliwia zapis 16-bitowego materiału RAW, dającego więcej elastyczności w postprodukcji. Materiał RAW można reprodukować przez HDMI także podczas nagrywania obrazu 4K na wewnętrzny nośnik.

Zewnętrzny mikrofon podłączony do aparatu α1
Lepszy dźwięk dzięki cyfrowemu łączu audio

Cyfrowe łącze audio pozwala uzyskać wyższą jakość dźwięku ze zgodnych urządzeń audio podłączonych do stopki Multi Interface. Nieskazitelny cyfrowy sygnał audio dociera wprost do aparatu.

Ilustracja wewnętrznej konstrukcji
System rozpraszania ciepła podczas długich nagrań

Nowo opracowany system rozpraszania ciepła, zapobiegający przegrzaniu podczas ciągłego nagrywania, nie wymaga zwiększenia wymiarów aparatu. Materiał wideo w formacie 8K/30p lub 4K/60p można nagrywać nieprzerwanie nawet przez 30 minut

Filmowy wygląd S-Cinetone

Aparat α1 jest wyposażony w matrycę kolorów S-Cinetone, która nadaje piękny wygląd kolorom i odcieniom skóry w nagraniach z kamer FX9, FX6 i innych modeli Cinema Line. S-Cinetone spełnia rosnące zapotrzebowanie na bardziej ekspresywną głębię. Zapewnia naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania kolorystyki zdrowej skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła.

Stabilizator obrazu z trybem „aktywnym”

Nowy tryb „aktywny” przeznaczony do filmowania gwarantuje dużą efektywność 5-osiowej optycznej stabilizacji obrazu przy filmowaniu z ręki. Dzięki wykorzystaniu zdolności procesora BIONZ XR do przetwarzania obrazu w czasie rzeczywistym można uzyskać optymalną kompensację w każdym formacie, łącznie z 4K. Co więcej, nie wpływa to na małe wymiary i mobilność systemu α.

Kontrola i niezawodność
Ilustracja wizjera elektronicznego
Zaawansowany wizjer elektroniczny

Wizjer OLED aparatu α1 ma rozdzielczość około 9,44 mln pikseli — najwyższą obecnie na rynku. Powiększenie 0,90× i pole widzenia 41° zapewniają wyraźny, rozległy podgląd, a ulepszenia w konstrukcji zaowocowały dużą odległością od oka: 25 mm. Kolejna światowa nowość to odświeżanie 240 kl./s z polem widzenia UXGA, zapewniające dobrą widoczność szybkich akcji.

Skoczek narciarski
Panoramowanie z migawką elektroniczną

Połączenie migawki elektronicznej z długim czasem ekspozycji może spowolnić działanie wyświetlacza i utrudnić śledzenie szybkich obiektów. Pomocna jest wtedy funkcja [Low Frame Rate Limit], która przyspiesza zmiany obrazu i umożliwia panoramowanie.

Zdjęcie golfisty z białą ramką pośrodku
Łatwe przełączanie formatu pełnoklatkowego / APS-C

Obrazy w rozmiarze M i S rejestrowane w trybach pełnoklatkowym i APS-C nie różnią się liczbą pikseli i obszarem AF. Fotografując jedną scenę, można więc swobodnie przełączać tryb pełnoklatkowy [M:21MP] i APS-C [M:21MP].
[1] Pełna klatka  [2] APS-C

Ustawienia w menu „Dostosowanie działania” z kursorem na ustawieniu „Różne zestawy do zdjęć/filmów”.
Niezależne ustawienia dla fotografii i filmów

Pewne ustawienia zmieniają się teraz odpowiednio do wybranego trybu. Jest to bardzo wygodne, gdy ustawienia przysłony, czasu otwarcia migawki i innych parametrów używane do fotografowania mają być inne niż przy filmowaniu.

Menu „Fotografowanie” z kursorem wskazującym „Jakość obrazu”
Nowa struktura menu

Na prośbę zawodowych fotografów i filmowców zreorganizowano menu, by łatwiej było się po nim poruszać, i wprowadzono bardziej intuicyjny, dotykowy system obsługi.

Menu „Ustawienia przycisków własnych”
Dostosowywane funkcje

Do 17 przycisków własnych oraz przednich i tylnych pokręteł można przypisać łącznie 164 funkcje. Zestawy funkcji definiuje się niezależnie dla trybów fotografowania, filmowania i odtwarzania.

Palec dotykający ekranu menu
Dotykowe menu

Dotykowe główne menu i menu funkcji z kartami po lewej stronie wyświetlacza, a odpowiednimi grupami parametrów i parametrami po prawej, pozwala z łatwością wybierać i sprawdzać ustawienia.

Widok aparatu z przodu
Niezawodna migawka mechaniczna

Migawka aparatu cechuje się niskim poziomem wibracji i umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 10 kl./s. Ten nowy moduł migawki z zaawansowanym napędem, hamulcem i tłumikami jest obliczony na ponad 500 000 cykli roboczych.

Widok aparatu z tyłu z dwiema kartami SD
Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A

Dwa gniazda na karty pamięci obsługują zarówno karty SDXC/SDHC UHS-I i UHS-II, jak i nowe karty CFexpress typu A, zwiększając ogólną pojemność oraz prędkości odczytu i zapisu.

Widok aparatu z tyłu z dwoma akumulatorami Z
Długa praca dzięki pojemnemu akumulatorowi z serii Z

Po jednym ładowaniu zrobisz nawet 530 zdjęć. Aby zmniejszyć zużycie energii, zoptymalizowano także konstrukcję podzespołów i obwodów. A gdy potrzebujesz większego zapasu energii, uchwyt VG-C4EM pozwoli Ci zainstalować dwa akumulatory Z.

Ilustracja wewnętrznej konstrukcji
Skuteczniejsza ochrona przed pyłem i wilgocią

Uszczelniono wszystkie połączenia między elementami korpusu i pokrywę akumulatora. Gniazda na nośniki mają podwójną, przesuwną pokrywę z dźwignią blokady, która lepiej blokuje wodę. Lepszą ochronę zapewnia też przycisk blokady obiektywu i wykładzina.

Widok złożeniowy aparatu
Trwały korpus ze stopu magnezu

Lekki, sztywny stop magnezu zwiększa wytrzymałość górnej, przedniej i tylnej pokrywy oraz wewnętrznego szkieletu. Do wzmocnienia i usztywnienia konstrukcji przyczynia się też 6 śrub utrzymujących gniazdo mocowania obiektywu.

Profesjonalne metody pracy
Użycie smartfona z aparatem α1
Najszybsza na rynku wbudowana sieć Wi-Fi z MIMO 2x2

Wbudowana sieć bezprzewodowa (IEEE 802.11a/b/g/n/ac) umożliwia pracę w pasmach 2,4 i 5 GHz. W tym drugim obsługiwana jest także technologia MIMO 2x2. Dzięki dwóm antenom uzyskuje się niezawodną komunikację.

Widok z lewej aparatu z pokazanym złączem USB SuperSpeed
Złącze SuperSpeed USB Type-C® (USB 3.2) 10 Gb/s

Złącze USB Type-C® obsługujące szybką transmisję danych zgodnie ze standardem USB 3.2 SuperSpeed 10 Gb/s umożliwia wydajne przesyłanie dużych plików do zdalnego komputera.

Widok z lewej aparatu z pokazanym złączem Ethernet 1000BASE-T
Łącze Ethernet 1000BASE-T do szybkiej komunikacji

Wbudowane złącze przewodowej sieci 1000BASE-T umożliwia szybkie, stabilne przesyłanie danych z prędkością rzędu 1 gigabita. Zapewniona jest obsługa protokołu FTPS, w tym szyfrowania SSL lub TLS do zwiększania poziomu bezpieczeństwa.

Podłączanie smartfona do aparatu α1
Uniwersalne połączenia FTP

Do przesyłania zdjęć i filmów przez FTP oraz zdalnego sterowania aparatem można używać sieci bezprzewodowej, szybkiej sieci przewodowej lub smartfona podłączonego przez USB. Można także wybierać rodzaje plików do przesłania.

Wykonywanie zdjęć aparatem α1
Przesyłanie plików z filmami i zdjęciami przez FTP

Fotografie i filmy można przesyłać na zdalny serwer FTP przez sieć bezprzewodową, szybką sieć przewodową lub podłączony przewodowo smartfon. Przepustowość transmisji bezprzewodowej jest około 3,5× większa niż w modelu α9 II.

Praca przy komputerze w studiu
Uniwersalne funkcje do zdalnych zdjęć (tethering)

Aplikacja Imaging Edge Desktop „Remote” pozwala sterować aparatem ze zdalnego komputera podłączonego przez sieć bezprzewodową lub przewodowe łącze USB. Obsługiwane jest też zdalne sterowanie z urządzeń mobilnych.

Menu „Typ pliku RAW” z kursorem wskazującym opcję „Skompresowany bezstratnie”
Format RAW z bezstratną kompresją

Oprócz formatów RAW z kompresją i bez kompresji aparat α1 pozwala wybrać efektywny format z bezstratną kompresją.

Menu „Jakość JPEG” z kursorem wskazującym opcję „Lekka”
Nowe ustawienie jakości JPEG — „Lekka”

„Lekka” to nowe ustawienie jakości obrazów JPEG. Po jego wybraniu zapisywane pliki są mniejsze niż przy ustawieniu „Standard”. Oznacza to, że pracujący pod presją czasu fotoreporterzy i fotografowie sportu mogą szybciej przesłać swoje zdjęcia.

Góra i drzewa
10-bitowy format HEIF — płynność przejść tonalnych

Format HEIF może zapewnić płynne, 10-bitowe przejścia tonalne, które przełożą się na bardziej realistyczny wygląd nieba i portretów. Zaawansowana kompresja zmniejsza rozmiar pliku, dzięki czemu praca przebiega sprawniej.

Szereg aplikacji pomocniczych
Mężczyzna trzymający aparat α1 i smartfon oraz logo aplikacji Imaging Edge Mobile
Imaging Edge Mobile

Aplikacja Imaging Edge Mobile pozwala teraz przesyłać pliki RAW i pliki poddane bezstratnej kompresji. Umożliwia także zdalną obsługę dwóch funkcji systemu AF — Śledzenie dotykiem i Ostrość dotykiem.

Zdjęcia w plenerze aparatem α1 i logo Transfer & Tagging add on
Transfer & Tagging add-on

Aplikacja Transfer & Tagging add-on (w wersji 1.3 lub wyższej) pozwala automatycznie przekształcać notatki głosowe załączone do plików z obrazami na podpisy tekstowe oraz przesyłać pliki z urządzenia mobilnego na serwer FTP.

Praca przy komputerze w studiu i logo programu Remote Camera Tool
Program Remote Camera Tool

Możesz zdalnie zmieniać ustawienia aparatu i sterować nim z komputera podłączonego przewodem sieci LAN. W wersji dla aparatu α1 wprowadzono szereg ulepszeń: szybsze przesyłanie, dotykowy system obsługi, dwa gniazda, obsługę formatu HEIF i inne.

Studio zdjęciowe z logo Imaging Edge
Aplikacje Imaging Edge™ Remote, Viewer i Edit

Narzędzia z pakietu Imaging Edge Desktop zapewniają jeszcze lepsze zdjęcia. „Remote” umożliwia zdalne sterowanie aparatem z komputera i podgląd obrazu na żywo. „Viewer” służy do podglądu, klasyfikacji i selekcji zdjęć z dużych bibliotek, a „Edit” przekształca pliki RAW w końcowe zdjęcia.

Ilustracja przedstawiająca aparat i komputer
Imaging Edge™ Webcam

Program Imaging Edge Webcam zmienia aparat Sony w kamerę internetową o wysokiej jakości, której można używać w wielu aplikacjach do transmisji na żywo i wideokonferencji.

Zdjęcie broszury α1
Pobierz broszurę

Dane techniczne i charakterystyka

Dzięki nowym kluczowym podzespołom i technologiom aparat α1 zapewnia wysoką rozdzielczość i niespotykaną dotąd szybkość, których połączenie z czułością i zakresem dynamicznym pozwala zmieniać twórcze wizje w rzeczywistość. Całości dopełniają profesjonalne rozwiązania i metody pracy. Umożliwiają one tworzenie zdjęć i filmów na nową erę komunikacji wizualnej.
  • 50,1-megapikselowy, pełnoklatkowy przetwornik „stacked CMOS” z wbudowaną pamięcią

  • Zaawansowany procesor BIONZ XR — nawet ośmiokrotnie większa wydajność

  • Zdjęcia seryjne z szybkością 30 kl./s i śledzeniem AF/AE

  • Filmowanie w formatach 8K 30p i 4K 120p

  • Pokrywający rozległy obszar system AF z 759 polami AF z wykrywaniem fazy oraz 425 z wykrywaniem kontrastu

Typ przetwornika
Pełnoklatkowy (35,9 × 24,0 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor RS
Liczba pikseli (efektywnie)
Około 50,1 megapiksela
Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji)
Fotografie: ISO 100–32 000 (wartości ISO od ISO 50 do ISO 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100–32 000, automatyczna (ISO 100–12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy)
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie)
Około 430 zdjęć (wizjer) / około 530 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
Typ wizjera
Wizjer elektroniczny 1,6 cm (typu 0,64"), kolorowy
Typ monitora
7,5 cm (3,0"), TFT
Firma Sony jest zaangażowana nie tylko w oferowanie produktów, usług i treści, które zapewniają ekscytujące wrażenia, ale też w pracę nad zerowym śladem ekologicznym firmy we wszystkich naszych działaniach biznesowych Dowiedz się więcej o firmie Sony i środowisku

Nagrody

Nagrody