Pełne dane techniczne i charakterystyka
Parametry obiektywu
- Mocowanie
- Mocowanie Sony A
- Format
- Pełna klatka 35 mm
- Ogniskowa (mm)
- 24–70 mm
- Ogniskowa w przeliczeniu na format 35 mm (APS-C)
- 36 – 105 mm
- Grupy/elementy obiektywu
- 13/17
- Kąt widzenia (35 mm)
- 84° – 34°
- Kąt widzenia (APS-C)
- 61° – 23°
- Maksymalna przysłona (F)
- 2,8
- Minimalna przysłona (F)
- 22
- Listki przysłony
- 9
- Przysłona kołowa
- Tak
- Minimalna odległość od obiektu
- 0,34 m (1,12 ft)
- Maksymalne powiększenie (krotność)
- 0,25x
- Średnica filtra (mm)
- 77 mm
- Stabilizacja obrazu (SteadyShot)
- – (zintegrowany z korpusem)
Wymiary i waga
- Wymiary (średn. × dł.)
- 83 × 111 mm (3,375 × 4,375˝)
- Waga
- 974 g (34,4 oz)
Przypisy
- *
- „Ogniskowa w przeliczeniu na format 35 mm (APS-C)” i „kąt widzenia (APS-C)” dotyczą aparatu z wymiennym obiektywem wyposażonych w przetwornik obrazu formatu APS-C.
Zawartość opakowania
- Osłona obiektywu (ALC-SH101: tulipanowa z mocowaniem bagnetowym)
- Przednia przykrywka obiektywu
- Tylna przykrywka obiektywu
- Torba

Cechy
Uniwersalny zoom o jakości obiektywu stałoogniskowego
W ścieżce optycznej obiektywu Vario-Sonnar T* 24–70 mm F2,8 ZA SSM II wykorzystano dwie soczewki asferyczne i dwie ze szkła ED (Extra-low Dispersion), których połączenie gwarantuje znakomitą rozdzielczość i kontrast. Konstrukcja optyczna jest taka sama jak w poprzedniej wersji — powszechnie uznawanej za zbliżoną jakością do obiektywów stałoogniskowych, a nie zoomów.
Soczewki asferyczne o lepszych właściwościach optycznych
Soczewki asferyczne są trudniejsze do wykonania niż zwykłe soczewki sferyczne, jednak odpowiednio zaprojektowane i wyprodukowane niwelują szereg wad optycznych. Ten obiektyw zawiera dwie soczewki asferyczne, które zapewniają znakomite parametry optyczne.
Szkło niskodyspersyjne ED zmniejszające aberrację chromatyczną
W obiektywie zastosowano dwie soczewki ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji), które znacznie zmniejszają aberrację chromatyczną, szczególnie przy większych ogniskowych. Uzyskano w ten sposób poprawę kontrastu we wszystkich częściach obrazu nawet przy dużych otworach przysłony.
Świetne wyniki przy słabym świetle
Duża maksymalna przysłona F2,8 jest stała w całym zakresie ogniskowych. Dzięki temu szerokokątny obiektyw lepiej spisuje się przy słabym oświetleniu, a regulacja zoomu nie grozi zmianą ustawień ekspozycji. Fotografując z ręki w pomieszczeniach i innych nie najlepiej oświetlonych miejscach, uzyskasz teraz optymalne wyniki.
Płynne i ciche ustawianie ostrości dzięki silnikowi SSM
Do napędu mechanizmu wewnętrznego ogniskowania w obiektywie Vario-Sonnar T* 24-70 mm F2,8 ZA SSM II wykorzystano piezoelektryczny silnik SSM (Super Sonic wave Motor). Dzięki niemu system AF działa cicho i płynnie, nie obraca się też przednia soczewka obiektywu. Duży moment obrotowy przy niskich prędkościach zwiększa dynamikę mechanizmu AF i zapewnia dużą precyzję przemieszczania soczewek.
Przełącznik trybu ostrości i przycisk blokady
Wśród elementów sterujących na tubusie obiektywu znajdziemy przełącznik trybu ostrości i przycisk blokady ostrości. Zapewniają one pełniejszą kontrolę nad sposobem ustawiania ostrości.
Wyższa jakość obrazu dzięki osłabianiu „duszków”
Powłoka ZEISS T* jeszcze skuteczniej tłumi tzw. duszki, zapewniają jeszcze wyższą jakość obrazu.
Piękny efekt bokeh
9-listkowa przysłona z okrągłym otworem i jasność F2,8 umożliwiają uzyskanie efektu „bokeh”: łagodnego rozmycia tła z naturalnie wyglądającymi plamami świetlnymi. Rozmyte tło pozwala dobrze wyeksponować obiekty pierwszoplanowe i uzyskać obrazy o niemal trójwymiarowej głębi.
Makrofotografia
Obiektyw Vario-Sonnar T* 24–70 mm F2,8 umożliwia nastawianie ostrości z odległości od 34 centymetrów wzwyż. Pozwala to na uzyskanie powiększenia 0,25x i fotografowanie drobnych przedmiotów oraz detali w doskonałej jakości.
Odporność na kurz i wilgoć
Wiele najciekawszych zdjęć powstaje w trudnych warunkach. Odporna na pył i wilgoć konstrukcja zapewnia niezawodne działanie obiektywu nawet w umiarkowanie mokrych lub zapylonych środowiskach. Możesz więc bez wahania fotografować wszędzie tam, gdzie jest szansa na ciekawe zdjęcia.