VARIO-SONNAR T* 16–35 MM F2.8 ZA SSM II

Pełne dane techniczne i charakterystyka

SAL1635Z2

Parametry obiektywu

Mocowanie
Mocowanie Sony A
Format
Pełna klatka 35 mm
Ogniskowa (mm)
16–35 mm
Ogniskowa w przeliczeniu na format 35 mm (APS-C)
24–52,5 mm
Grupy/elementy obiektywu
13/17
Kąt widzenia (35 mm)
107°–63°
Kąt widzenia (APS-C)
83°–44°
Maksymalna przysłona (F)
2,8
Minimalna przysłona (F)
22
Listki przysłony
9
Przysłona kołowa
TAK
Minimalna odległość od obiektu
0,28 m (0,92 ft)
Maksymalne powiększenie (krotność)
0,24x
Średnica filtra (mm)
77 mm
Stabilizacja obrazu (SteadyShot)
– (zintegrowany z korpusem)

Wymiary i waga

Wymiary (szer. x wys. x gł.)
83 × 114 mm (3,375 × 4,5˝)
Waga
872 g (30,8 oz)

Przypisy

*
„Ogniskowa w przeliczeniu na format 35 mm (APS-C)” i „kąt widzenia (APS-C)” dotyczą aparatu z wymiennym obiektywem wyposażonych w przetwornik obrazu formatu APS-C.

Zawartość opakowania

  • Osłona obiektywu (ALC-SH106: tulipanowa z mocowaniem bagnetowym)
  • Przednia przykrywka obiektywu
  • Tylna przykrywka obiektywu
  • Torba
Placeholder

Cechy

Vario-Sonnar T* 16–35 mm F2.8 ZA SSM II: obraz

Jakość pozwalająca na uchwycenie wszystkich szczegółów

Trzy soczewki asferyczne, jedna ze szkła Super ED (o bardzo małej dyspersji) i jedna ED zapewniają rozdzielczość i kontrast godne obiektywu stałoogniskowego. Konstrukcja optyczna jest taka sama jak w poprzedniej wersji — i tak samo zapewnia znakomity, szerokokątny obraz przy ograniczonych do minimum zniekształceniach.

Soczewki asferyczne o lepszych właściwościach optycznych

Soczewki asferyczne są trudniejsze do wykonania niż zwykłe soczewki sferyczne, jednak odpowiednio zaprojektowane i wykonane niwelują szereg wad optycznych. Ten obiektyw zawiera trzy soczewki asferyczne, które zapewniają znakomite parametry optyczne.

Vario-Sonnar T* 16–35 mm F2.8 ZA SSM II: obraz

Soczewki ze szkła ED i Super ED kompensujące aberrację chromatyczną

Obiektyw zawiera jedną soczewkę ze szkła Super ED (o bardzo małej dyspersji) i jedną ze szkła ED, które znacznie zmniejszają aberrację chromatyczną, szczególnie przy dłuższych ogniskowych.

Vario-Sonnar T* 16–35 mm F2.8 ZA SSM II: obraz

Duża jasność i uniwersalność przy zdjęciach szerokokątnych

Duża maksymalna przysłona F2,8 jest stała w całym zakresie ogniskowych. Dzięki temu szerokokątny obiektyw lepiej spisuje się przy słabym oświetleniu, a regulacja zoomu nie grozi zmianą ustawień ekspozycji. Fotografując z ręki w pomieszczeniach i innych nie najlepiej oświetlonych miejscach, uzyskasz teraz optymalne wyniki.

Vario-Sonnar T* 16–35 mm F2.8 ZA SSM II: obraz

Płynne i ciche ustawianie ostrości dzięki silnikowi SSM

Do napędu mechanizmu wewnętrznego ogniskowania w obiektywie Vario-Sonnar T* 16–35 mm F2,8 ZA SSM II wykorzystano piezoelektryczny silnik SSM (Super Sonic wave Motor). Dzięki niemu system AF działa cicho i płynnie, nie obraca się też przednia soczewka obiektywu. Duży moment obrotowy przy niskich prędkościach zwiększa dynamikę mechanizmu AF i zapewnia dużą precyzję przemieszczania soczewek.

Vario-Sonnar T* 16–35 mm F2.8 ZA SSM II: obraz

Przełącznik trybu ostrości i przycisk blokady

Wśród elementów sterujących na tubusie obiektywu znajdziemy przełącznik trybu ostrości i przycisk blokady ostrości. Zapewniają one pełniejszą kontrolę nad sposobem ustawiania ostrości.

Vario-Sonnar T* 16–35 mm F2.8 ZA SSM II: obraz

Wyższa jakość obrazu dzięki osłabianiu „duszków”

Powłoka ZEISS T* jeszcze skuteczniej tłumi tzw. duszki, zapewniają jeszcze wyższą jakość obrazu.

Vario-Sonnar T* 16–35 mm F2.8 ZA SSM II: obraz

Piękny efekt bokeh

9-listkowa przysłona z okrągłym otworem i jasność F2,8 umożliwiają uzyskanie efektu „bokeh”: łagodnego rozmycia tła z naturalnie wyglądającymi plamami świetlnymi. Rozmyte tło pozwala dobrze wyeksponować obiekty pierwszoplanowe i uzyskać obrazy o niemal trójwymiarowej głębi.

Vario-Sonnar T* 16–35 mm F2.8 ZA SSM II: obraz

Odporność na kurz i wilgoć

Wiele najciekawszych zdjęć powstaje w trudnych warunkach. Odporna na pył i wilgoć konstrukcja zapewnia niezawodne działanie obiektywu nawet w umiarkowanie mokrych lub zapylonych środowiskach. Możesz więc bez wahania fotografować wszędzie tam, gdzie jest szansa na ciekawe zdjęcia.